| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Reklama > Na czym polega cross-selling i up-selling

Na czym polega cross-selling i up-selling

Istnieje wiele taktyk umożliwiających zwiększenie wartości i lojalności klientów. Do metody, które ostatnio cieszą się coraz większą popularnością, zaliczamy cross-selling i up-selling.

Cross-selling jest sprzedażą produktu lub usługi klientowi powiązaną z innym zakupem. Przykładem cross-sellingu jest zakup przez matki produktów dla dzieci razem z odzieżą dla siebie. Obecnie cross-selling jest niezwykle popularny, ponieważ sprzedaż dodatkowych usług aktualnemu klientowi zwiększa dochód osiągany przez firmę dzięki niemu i zmniejsza koszty zdobycia nowego klienta.

Podobnie sytuacja wygląda w przypadku up-sellingu. Firmy bardzo często szukają możliwości up-sellingu lub motywowania aktualnych klientów do zakupu droższych produktów. Głos młodego pracownika sieci restauracji fast-food zadający pytanie: „Czy życzy pan sobie większą porcję frytek?” jest wzorcowym przykładem up-sellingu.

39,90 zł500 pytań o VAT

Zobacz: Czym jest marketing relacji i marketing jeden na jeden

Sztuka cross-sellingu i up-sellingu polega na zrozumieniu, które produkty zwiększą całkowitą zdolność danego klienta do generowania zysku. Cross-selling polegający na sprzedaży nierentownego produktu może w rzeczywistości spowodować, że klient przynosi firmie mniej zysków niż przed dokonaniem zakupu. Dobrze wykonany cross-selling oznacza sprzedaż właściwego produktu właściwemu nabywcy. Oznacza także zrozumienie, że nie każdy klient jest dobrym kandydatem do cross-sellingu.

Osoby korzystające z kart kredytowych okazały się nieodpowiednie do tego typu praktyk, gdyż dla nich ważniejsze od samej karty i jej emitenta są niskie opłaty i oprocentowanie.

Zrozumienie sposobów oceniania przez klienta, jak i czy odpowiedzieć na ofertę promocyjną, ma zasadnicze znaczenie. Nic dziwnego, że popyt na udoskonalone techniki cross-sellingu stał się jedną z przyczyn popularności marketingowych technologii CRM.

Porównaj: Czym jest marketing docelowy

Artykuł jest fragmentem książki CRM. Relacje z klientami autorstwa Jiil Dyche. Wydawnictwo Helion.pl

avatar

2012-02-18 00:47 Zgłoś

Technika Cross-sellingu i up-sellingu jest wykorzystywana również na aukcjach Allegro. Służą do tego specjalne narzędzia zwane panelem aukcji lub panelem miniatur. Najlepszym z nich jest wg. mnie serwis http://TurboPanel.pl Panel aukcji to specjalny dodatek na aukcje wyświetlający miniaturki innych Twoich aukcji wraz z informacjami tekstowymi czyli tytułem aukcji, ceną, czasem do końca aukcji. TurboPanel zwiększa ilość produktów kupionych przez pojedynczego Klienta, kieruje uwagę na dodatki do przedmiotu głównego. Ludzi niezdecydowanych TurboPanel przekierowuje na na bardziej interesujące aukcje tego samego sprzedawcy. Dzięki panelowi konsument pozostaje na Twoich aukcjach i nie przechodzi do konkurencji. Warto za darmo wypróbować jak to działa na http://TurboPanel.pl

HITY INFORU

TERMINARZ

LIP26
TydzieńPWŚCPSN
2730123456
2878910111213
2914151617181920
3021222324252627
3128293031010203

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Grupa Tempo

Agencja Doradztwa Personalnego

Zostań ekspertem Infor.pl »