REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czym zajmuje się IAA

Martyna Wosion
Czym zajmuje się IAA
Czym zajmuje się IAA

REKLAMA

REKLAMA

IAA to skrót od Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy – organizacji, która ma na celu propagowanie kwestii odpowiedzialności za przekazy reklamowe, a także podnoszenie ich jakości. Organizacja powstała w 1938 r. w Nowym Jorku i obecnie ma ponad sto przedstawicielstw na całym świecie.

Jest to jedyna w Polsce organizacja zrzeszającą trzy najważniejsze filary reklamy:

REKLAMA

  1.  twórców reklam;
  2.  reklamodawców;
  3.  media.

Członkowstwo w strukturach stowarzyszenia jest dobrowolne, ale jest to swojego rodzaju prestiż. Osoby fizyczne, które chcą wstąpić do organizacji muszą wskazać co najmniej dwie osoby „wprowadzające”. W przypadku firm nie ma takiego wymogu, lecz ograniczeniem może być wysokość rocznej składki, która wynosi 12.000 zł (agencje reklamowe obowiązuje kwota o połowę mniejsza).

Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy jako swoje cele obrało przede wszystkim: promowanie odpowiedzialności za przekazy reklamowe, budowanie pozytywnego wizerunku marketingu, dbanie o wysoki poziom reklamy na polskim rynku, pobudzanie profesjonalnego rozwoju reklamy, a także stworzenie konsumentom szerokiego wyboru. Jedno z haseł organizacji brzmi: „Dobra reklama - to reklama uczciwa, rzetelna i profesjonalna”.

Przeczytaj: Dlaczego wizerunek firmy jest ważny

Stowarzyszenie organizuje i organizowało wiele akcji i kampanii. Niektóre z nich miały charakter społeczny, inne miały na celu obronę wolności reklamy i prawo do informacji handlowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Organizacja stoi także za ogólnopolskimi przedsięwzięciami:„Postaw na swoim – przedsiębiorczość”, a także „Pij mleko – będziesz wielki”. Akcje te zostały zorganizowane według założeń programu „Marketing dla Przyszłości”. Jest to minimum pięcioletni plan, który ma promować idee pożytecznego marketingu. Będzie realizowany na czterech płaszczyznach: przedsiębiorczość, zdrowie i profilaktyka społeczna, ochrona środowiska oraz edukacja i języki obce.

Inną przykładową działalnością stowarzyszenia były kampanie:
„Nie kupuj kota w worku” – skierowana do konsumentów, zachęcająca do przemyślanych zakupów;
„Produkt jest legalny, a jego reklama nie? Logiczne?” – tak sprzeciwiano się zakazu reklamy niektórych produktów (alkohol, tytoń).

Ponadto IAA patronuje wielu imprezom i festiwalom poświęconym reklamie. Mowa tu między innymi o festiwalu Złote Orły, Komunikacji Społecznej, czy Muzeum Marketingu Dziwnego.

Polecamy serwis: ABC małej firmy

IAA prowadzi też badania na dwóch płaszczyznach – odbiorców Internetu i słuchaczy radia. Są to działania podejmowane w celu monitorowania zmian w sposobie korzystania z tych mediów. Dzięki takim praktykom organizacja dysponuje aktualnymi danymi na temat przeciętnego użytkownika, skuteczności reklam i najpopularniejszych treści.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

REKLAMA

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

REKLAMA

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA