| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Reklama > Czym zajmuje się IAA

Czym zajmuje się IAA

IAA to skrót od Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy – organizacji, która ma na celu propagowanie kwestii odpowiedzialności za przekazy reklamowe, a także podnoszenie ich jakości. Organizacja powstała w 1938 r. w Nowym Jorku i obecnie ma ponad sto przedstawicielstw na całym świecie.

Jest to jedyna w Polsce organizacja zrzeszającą trzy najważniejsze filary reklamy:

  1.  twórców reklam;
  2.  reklamodawców;
  3.  media.

Członkowstwo w strukturach stowarzyszenia jest dobrowolne, ale jest to swojego rodzaju prestiż. Osoby fizyczne, które chcą wstąpić do organizacji muszą wskazać co najmniej dwie osoby „wprowadzające”. W przypadku firm nie ma takiego wymogu, lecz ograniczeniem może być wysokość rocznej składki, która wynosi 12.000 zł (agencje reklamowe obowiązuje kwota o połowę mniejsza).

Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy jako swoje cele obrało przede wszystkim: promowanie odpowiedzialności za przekazy reklamowe, budowanie pozytywnego wizerunku marketingu, dbanie o wysoki poziom reklamy na polskim rynku, pobudzanie profesjonalnego rozwoju reklamy, a także stworzenie konsumentom szerokiego wyboru. Jedno z haseł organizacji brzmi: „Dobra reklama - to reklama uczciwa, rzetelna i profesjonalna”.

Przeczytaj: Dlaczego wizerunek firmy jest ważny

Stowarzyszenie organizuje i organizowało wiele akcji i kampanii. Niektóre z nich miały charakter społeczny, inne miały na celu obronę wolności reklamy i prawo do informacji handlowych.

Organizacja stoi także za ogólnopolskimi przedsięwzięciami:„Postaw na swoim – przedsiębiorczość”, a także „Pij mleko – będziesz wielki”. Akcje te zostały zorganizowane według założeń programu „Marketing dla Przyszłości”. Jest to minimum pięcioletni plan, który ma promować idee pożytecznego marketingu. Będzie realizowany na czterech płaszczyznach: przedsiębiorczość, zdrowie i profilaktyka społeczna, ochrona środowiska oraz edukacja i języki obce.

Inną przykładową działalnością stowarzyszenia były kampanie:
„Nie kupuj kota w worku” – skierowana do konsumentów, zachęcająca do przemyślanych zakupów;
„Produkt jest legalny, a jego reklama nie? Logiczne?” – tak sprzeciwiano się zakazu reklamy niektórych produktów (alkohol, tytoń).

Ponadto IAA patronuje wielu imprezom i festiwalom poświęconym reklamie. Mowa tu między innymi o festiwalu Złote Orły, Komunikacji Społecznej, czy Muzeum Marketingu Dziwnego.

Polecamy serwis: ABC małej firmy

IAA prowadzi też badania na dwóch płaszczyznach – odbiorców Internetu i słuchaczy radia. Są to działania podejmowane w celu monitorowania zmian w sposobie korzystania z tych mediów. Dzięki takim praktykom organizacja dysponuje aktualnymi danymi na temat przeciętnego użytkownika, skuteczności reklam i najpopularniejszych treści.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Małgorzata Słomka

Doradca podatkowy nr wpisu 09900, prawnik, zatrudniona w Instytucie Studiów Podatkowych na stanowisku konsultanta podatkowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »