| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Reklama > Jakie regulacje prawne obejmują reklamę tytoniu

Jakie regulacje prawne obejmują reklamę tytoniu

Tytoń jest uznawany za środek niebezpieczny dla zdrowia. Rząd wprowadza różnego rodzaju regulacje, dotyczące produkcji, sprzedaży, a także reklamy tytoniu.

Czym jest tytoń, a czym reklama

Ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych jasno precyzuje co należy uznawać wyroby tytoniowe – są to wszelkie wyprodukowane z tytoniu wyroby, takie jak papierosy, cygara, cygaretki, tytoń fajkowy, machorka, tabaka i inne, zawierające tytoń lub jego składniki, z wyłączeniem środków farmaceutycznych zawierających nikotynę.

Zaś za reklamę wyrobów tytoniowych to publiczne rozpowszechnianie wizerunków marek wyrobów tytoniowych lub symboli graficznych z nimi związanych. Jest to także rozpowszechnianie nazw i symboli graficznych firm produkujących wyroby tytoniowe.

Polecamy: Kiedy potrzebne są koncesje, zezwolenia, wpis do rejestru działalności regulowanej, licencje i uprawnienia zawodowe

Zakaz reklamy

W Polsce obowiązuje zaraz reklamowania i promocji wyrobów tytoniowych. Regulacja ta obejmuje także rekwizyty tytoniowe i produkty je imitujące oraz symbole związane z ich używaniem.

Ponadto, aby uniknąć tzw. reklamy pośredniej zabroniono sponsorowania przez firmy tytoniowe działalności sportowej, kulturalnej, oświatowej, zdrowotnej i społeczno-politycznej.

Oznakowanie produktu

Przeczytaj: Na czym polega system identyfikacji wizualnej

Na każdym opakowaniu papierosów powinny być umieszczone dwa różniące się treścią ostrzeżenia przed szkodliwością używania tytoniu, a także informacje o zawartości substancji smolistych , nikotyny i tlenku węgla w jednym papierosie.

Informacje te powinny być zamieszczone w sposób widoczny, czytelny i trwały oraz powinny zajmować nie mniejszą niż 30 % jednej z największych płaszczyzn opakowania i nie mniejszą niż 40 % drugiej przeciwległej płaszczyzny.

Minister Zdrowia wydał rozporządzenie w którym uściśla treść ostrzeżeń. W chwili obecnej funkcjonuje osiemnaście przykładowych pouczeń. Należą do nich: „Palacze tytoniu umierają młodziej”, „Palenie tytoniu zamyka naczynia krwionośne i jest przyczyną zawałów serca i udarów mózgu”, „Twój lekarz lub farmaceuta pomoże Ci rzucić palenie”, „Palenie tytoniu silnie uzależnia - nie zaczynaj palić”, „Palenie tytoniu może spowodować powolną i bolesną śmierć”, „Palenie tytoniu może zmniejszyć przepływ krwi i powodować impotencję”.

Sankcje

Postępowanie sprzeczne z wyżej przedstawionymi przepisami jest obwarowane kara grzywny do 200 000 zł i / lub karą ograniczenia wolności.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Jakie regulacje prawne obejmują reklamę tytoniu
Jakie regulacje prawne obejmują reklamę tytoniu

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Natalia Zawadzka

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »