| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Reklama > Dlaczego wizerunek firmy jest ważny

Dlaczego wizerunek firmy jest ważny

Budowanie wizerunku firmy jest istotnym elementem w procesie rozpoczynania prowadzenia działalności gospodarczej. Wizerunek odgrywa dużą rolę z marketingowego punktu widzenia.

Jak zdobywać klientów?

Pozyskanie nowych klientów jest jednym z głównych celów każdej – a szczególnie dopiero rozpoczynającej działalność na rynku firmy. Aby zaistnieć w świadomości osób, które kiedyś mogą stać się klientami początkującej firmy, konieczne jest podjęcie działań w dwóch etapach:
► stworzenie takiego wizerunku firmy, który zapadnie w pamięć potencjalnego klienta, jako gwarancja profesjonalizmu i wysokiej jakości. Na tym etapie komunikat kierowany jest do tysięcy osób przechodzących codziennie obok siedziby biura, czytających prasę – uczestniczących w obrocie rynkowym;
► w momencie zaistnienia potrzeby, sprawienie, by potencjalny klient skorzystał z usług/towarów właśnie naszej firmy, dzięki znajomości wizerunku.

Polecamy: Daj się poznać, czyli marketing i PR dla mikro i małych

Dlaczego wizerunek jest taki ważny?

W procesie rozwoju firma powinna starać się być dobrze rozpoznawana i znana na rynku. Pierwszą fazą projektowania skutecznego programu marketingowego jest budowa pozytywnego wizerunku.

Dać się rozpoznać – wizualizacja firmy

Tożsamość wizualna to swoisty kod optyczny i estetyczny, umożliwiający firmie przekazywanie sygnałów, na których jej najbardziej zależy, to znaczy takich, które budują i utrwalają jej dobry wizerunek w otoczeniu.

Wizualizacja to tylko jeden z filarów, na których opierają się tożsamość i wizerunek firmy. Jest ona jednak bardzo ważna, ponieważ podatność na obrazy u przeciętnego kupującego jest znacznie silniejsza niż na argumenty słowne. Coraz częściej kupujący daje się sterować, prowadzić formom, kolorom, wymiarom – czyli optycznie uchwytnym cechom indywidualizującym. Im klarowniej jest ukształtowany system identyfikacji, tym mniej słów trzeba powiedzieć otoczeniu, kim chce być przedsiębiorstwo i co może zaoferować. Jest to sposób tworzenia informacji na temat tego, czym jest firma, jak się zmienia, dokąd zmierza i co ją wyróżnia od innych, a zwłaszcza tych o podobnym profilu działania. Informacje te powinny być oczywiście klarowne. System identyfikacji wizualnej jest zatem narzędziem rywalizacji o miejsce w świadomości potencjalnych odbiorców. Opiera się on na jednym z najstarszych chwytliwych marketingowych skrótów – AIDA (od pierwszych liter angielskich słów: Attention – uwaga, Interest – zainteresowanie, Desire – pożądanie, chęć i Action – akcja, działanie). Komunikacyjnym celem systemu jest więc: zwrócenie uwagi, a następnie wywołanie zainteresowania i pożądania odbiorcy, aby skłonić go do skorzystania z oferty firmy. Ponieważ przepływy informacji i technologii wywołują liczne naśladownictwa, upodabniające oferty różnych wytwórców, rola wizerunku organizacji jako rynkowego wyróżnika jej „odmienności” stale wzrasta.

Polecamy: Jak budowana jest wizja firmy

Autor: Anna Jeleńska, Joanna Polańska- Solarz. Artykuł jest fragmentem książki Własna firma - jak założyć i prowadzić. Wydawnictwo Wszechnica Podatkowa

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Wojciech Krawczyk

Instruktor American Heart Association (pierwsza pomoc).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »