| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Reklama > Daj się poznać, czyli marketing i PR dla mikro i małych

Daj się poznać, czyli marketing i PR dla mikro i małych

„Marketing i promocja? To nie dla mnie. Mam stałych klientów, działam lokalnie i tego typu fanaberie nie są mi do niczego potrzebne”. Takie podejście często reprezentują właściciele małych firm.

Ich niechęć do działań marketingowych i public relations wynika jednak głównie z przekonania, że w ich przypadku - to się nie sprawdza. Ale prawdę mówiąc, żadna firma nie jest na tyle mała, by nie móc walczyć o nowych klientów. Poniżej kilka praktycznych działań promocyjnych, które można wprowadzić w firmie własnymi siłami i niewielkim kosztem.

Od czego zacząć

Po pierwsze strona internetowa. Nie musi być ona skomplikowana a tym samym droga. Na początek wystarczy tak zwana wizytówka. Warto od razu również pomyśleć o logo charakteryzującym firmę, które przyda nam się nie tylko do wykonania wizytówek, firmowej papeterii i tabliczki na elewacji budynku, ale również przy wpisach do katalogów biznesowych. Logo będzie identyfikowało naszą firmę i wyróżniało na tle konkurencji. Sprawi również, że klienci szybciej będą kojarzyć naszą firmę. 

Dlaczego strona Internetowa jest tak ważna. Abstrahując od zasady „jak cię nie ma w Internecie, to w ogóle nie istniejesz”, strona WWW to przede wszystkim platforma do zaprezentowania się potencjalnemu klientowi, ale także narzędzie do szybkiego i profesjonalnego kontaktu z nim. Firmy posiadające swoje miejsce w sieci budzą zdecydowanie więcej zaufania. Ponadto strona internetowa to dla właściciela firmy doskonałe źródło wiedzy. Dzięki statystykom odwiedzin strony możemy dowiedzieć się m.in. ile razy nasza strona była odwiedzana, kto ją odwiedzał, czy monitoruje nas konkurencja, które informacje są najczęściej czytane na stronie i zgodnie z tymi wskazówkami modyfikować ofertę.

Polecamy: Kim jest „przeciętny konsument”?

E-marketing to żadna czarna magia

Internet niesie ze sobą ogromny potencjał, który z powodzeniem można wykorzystać do promocji naszej firmy. Wymagać to będzie od nas jedynie czasu i zaangażowania. Na początku warto wyszukać fora internetowe i grupy dyskusyjne poświęcone miejscowości, w której działa firma lub tematyce odnoszącej się do naszej oferty. Internauci często szukają porad w sieci, co jest doskonałą okazją do zareklamowania swoich usług. Możemy również samodzielnie zakładać grupy i wątki na forach internetowych gromadząc wokół siebie osoby zainteresowane tematyką, w której się specjalizujemy.

Ponadto warto skorzystać z coraz bardziej modnych serwisów społecznościowych: YouTube, Facebook, Nasza-klasa i wielu innych. Dają one duże możliwości w pozyskiwaniu nowych klientów. Wystarczy założyć konto i zamieszczać w nim zdjęcia, filmiki i aktualności dotyczące firmy. Poza tym, jeśli nie stać nas na wykonanie strony internetowej, to założenie profilu w serwisie Facebook lub YouTube może być przez jakiś czas dla nas dobrym rozwiązaniem alternatywnym. Popularność jaką media społecznościowe zdobyły w Polsce sprawiła, że powstaje coraz więcej ich odmian, często o wąskiej tematyce (np. dla miłośników rowerów Pedaluj.pl) i zasięgu (np. Blizutko.pl). To również możliwość bezpośredniego dotarcia do konkretnej grupy klientów.

Porównaj: Firmowy blog

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Miłkowski

Specjalista w zakresie public relations

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »