| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Prawo konkurencji > Informacje o przedsiębiorcy – sprawdź kiedy mogą one stać się czynem nieuczciwej konkurencji

Informacje o przedsiębiorcy – sprawdź kiedy mogą one stać się czynem nieuczciwej konkurencji

Prowadzenie przedsiębiorstwa wiąże się z przestrzeganiem, nałożonych przepisami prawa, reguł. Pomimo bowiem swobody działalności gospodarczej, nie wszystkie działania przedsiębiorców są dozwolone. Jednym z niedozwolonych działań są czyny nieuczciwej konkurencji, w więc takie które mogą prowadzić do szkody innego przedsiębiorcy lub klienta.

Wśród czynów nieuczciwej konkurencji wyróżnić można rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości o swoim lub innym przedsiębiorcy albo przedsiębiorstwie, w celu przysporzenia korzyści lub wyrządzenia szkody.
Wiadomościami, o których mowa, są nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd informacje, w szczególności o:
1) osobach kierujących przedsiębiorstwem;
2) wytwarzanych towarach lub świadczonych usługach;
3) stosowanych cenach;
4) sytuacji gospodarczej lub prawnej.

Przeczytaj także: Nazwa i cena produktu - jakie obowiązki dla przedsiębiorcy

Rozpowszechnianie powyższych informacji stanowi czyn nieuczciwej konkurencji zarówno, gdy przedsiębiorca podaje lepsze niż w rzeczywistości informacje o swoim przedsiębiorstwie, jak również wówczas, gdy podaje gorsze, nieprawdziwe informacje o innym przedsiębiorcy. Rozpowszechnianiem wiadomości, o których mowa, może być również posługiwanie się:
1) nieprzysługującymi lub nieścisłymi tytułami, stopniami albo innymi informacjami o kwalifikacjach pracowników;
2) nieprawdziwymi atestami;
3) nierzetelnymi wynikami badań;
4) nierzetelnymi informacjami o wyróżnieniach lub oznaczeniach produktów lub usług.

Jeżeli więc przedsiębiorca trudniący się czynnościami remontowymi zapewnia swoich klientów o wysokich kwalifikacjach pracowników, podczas gdy ich nie posiadają popełnia czyn nieuczciwej konkurencji.

Polecamy serwis Odszkodowania

Oczywiście wymienione powyżej informacje, nie stanowią katalogu zamkniętego, a więc można powiedzieć, że wszelkie informacje dotyczące produktów lub usług, które podaje przedsiębiorca, a które nie są zgodne z prawdą, mogą prowadzić do popełnienia czynu nieuczciwej konkurencji. Warto o tym pamiętać, gdyż poszkodowany klient, a także inny przedsiębiorca, którzy ponieśli szkodę przez takie działania przedsiębiorcy mają możliwość wystąpienia na drogę sądową i dochodzenia naprawienia szkody, którą przez to ponieśli.
Poszkodowany przedsiębiorca może domagać się m. in. wydania bezpodstawnie uzyskanych korzyści, a także odpowiedniego sprostowania. Klient natomiast może domagać się naprawienia szkody.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Diana Borowiecka

Specjalista ds. PR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »