REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Europejski start up ma szansę zaistnieć na rynku amerykańskim

Kirill Bigai
Współzałożyciel i dyrektor generalny platformy Preply dla poszukiwania korepetytorów online
Europejski start up ma szansę zaistnieć na rynku amerykańskim/Fot. Fotolia
Europejski start up ma szansę zaistnieć na rynku amerykańskim/Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Każdy start up chce się rozwijać i zaistnieć na rynku amerykańskim. Warto dokładnie zaplanować ten krok i poznać zasady panujące na rynku za oceanem.

Rynek amerykański

Kampanie reklamowe w USA są znacznie droższe w Europie. Dlatego wchodząc na amerykański rynek z europejskim produktem, nikt nie myśli, że zostanie monopolistą. Startupy stawiają na przetrwanie i powolny rozwój.

REKLAMA

Rynek amerykański jest bardzo rozwinięty, jego klienci mają przesyt nowych technologii i usług. Wchodząc z nowym produktem, trzeba być przygotowanym finansowo na walkę z konkurencją. Nie ma znaczenia, jak dobry jest nasz produkt - nie unikniemy długoterminowych kosztów marketingowych.

REKLAMA

Co jeszcze należy wziąć pod uwagę fakt? Na pewno fakt, że w Stanach Zjednoczonych nie ma jednolitego rynku. Amerykańska przestrzeń gospodarcza może być podzielona na kilka różnych sektorów, z których każdy ma swoją własną specyfikę i odbiorców.

Słowiański zwyczaj, aby rozpocząć podbój nowego kraju od stolicy, w Ameryce niestety nie działa. Wiele firmach IT przeniosło się do Waszyngtonu, bo spodziewa się, że tak będzie łatwiej określić swoją pozycje na rynku i przyciągnąć nowych klientów. Ale w rzeczywistości, Waszyngton - Government Center, to miejsce, gdzie ludzie będą zwracać uwagę na markę, tradycję i autentyczność produktów. Miejsce innowacji to San Francisco: istnieje szerszy dostęp do odpowiednich zasobów multimedialnych oraz inwestycji.

Zobacz: Finanse i rozwój

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak skalować swój biznes na zróżnicowanym rynku amerykańskim?

Według teorii amerykańskiego przedsiębiorcy i inwestora Steve’a Blanka, jest wyraźna różnica pomiędzy startupem, a czymś co nazywa skalowalnym startupem. Różnica w nazwie może być pozorna - kiedy jednak zgłębimy, czym jest ta “skalowalność”, to ta różnica staje się zasadnicza.

REKLAMA

Startup, to biznes, którego celem jest wygenerowanie wystarczających przychodów, aby zapewnić właścicielowi “fajne” życie. Taki startup nie potrzebuje finansowania ze strony inwestorów. Może to być popularny blog, może to być sklep - przykładów takich startupów w sieci są setki tysięcy. Mam wrażenie, że to jest główna domena polskich przedsiębiorców technologicznych - chcą po prostu założyć swój biznes w Internecie, tak jak być może kiedyś ich rodzice, zakładali biznesy poza Internetem.

Niestety taki startup ma jedną wadę - jest nieinwestowalny z takich źródeł jak venture capital. Dopóki europejscy przedsiębiorcy tego nie zrozumieją, to nie mamy co marzyć o dużych, globalnych firmach technologicznych wywodzących się z Polski. Jeśli już trafi się taka firma - będzie to bardziej przypadek niż zaplanowane działanie.

Czym zatem jest ten skalowalny startup? Skalowalny startup ma jeden cel - stworzyć nowy lub zdominować istniejący rynek. Ten rynek musi być wystarczająco duży, aby pieniądze zainwestowane przez inwestorów dały ponadprzeciętne stopy zwrotu. Najlepsze inwestycje dają wielokrotny zwrot zainwestowanych środków, czasami powyżej 100x. Stworzenie skalowalnego startupu nigdy nie będzie możliwe na małym rynku. Tylko duży, globalny rynek + jeszcze większy budżet na marketing gwarantują sukces na światową skalę.

Zobacz: Inwestycje

Jeśli chcesz wejść na rynek amerykański, musisz tam mieszkać

Praca zdalna z klientami z innego kraju jest na dłuższą metę trudna, nie mówiąc już o mieszkańców krajów zachodnich o odmiennych od naszych wartościach i zwyczajach. Przedsiębiorca, który zamierza podbić nowy rynek, musi być przygotowany, aby tymczasowo przenieść się do innego kraju, a może nawet na inny kontynent. Czeka Cię zatem długa podróż. Również po samych Stanach ze względu na zróżnicowanie rynku, o którym pisałem wyżej.

Gotowy by spełnić amerykańskie standardy

Na Zachodzie wszystkie procesy komunikacyjne są na bardzo wysokim poziomie. Na Ukrainie i w innych krajach sąsiadujących, wiele firm nadal działa bez dobrze funkcjonujących procedur interakcji z konsumentem. W Ameryce by to zwyczajnie nie przeszło, ponieważ każda firma IT zanim rozpocznie podbój rynku, musi sprawdzić się zarówno pod względem zgodności z normami prawnymi jak i standardami komunikacyjnymi w nowym kraju.

Aby zdobyć zaufanie amerykańskich partnerów biznesowych, twórca startupu powinien dbać, by zatrudnić odpowiednich przedstawicieli firmy, na przykład rodowitych amerykanów z danego rejonu jako specjalistów ds. wsparcia technicznego z numerem w USA. Po podjęciu decyzji o skalowania startupu na rynku amerykańskim, założyciel i inwestorzy powinni pomyśleć o zatrudnieniu pracowników - lokalnych ekspertów. Pomogą w zoptymalizowaniu procesów w firmie i w budowaniu właściwej strategii marketingowej przy minimalnym koszcie.

W każdym przypadku, dostęp do rynku zachodniego to kosztowny i skomplikowany proces, który może wzbogacić założycieli startupu, ale i doprowadzić do bankructwa całej organizacji. Tylko zdolność do uczenia się z doświadczeń innych, optymizm i determinacja mogą doprowadzić do sukcesu.

Zobacz: Mała firma

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    REKLAMA

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    Kończy się najostrzejsza zima od 50 lat. Prawie 5 mln zwierząt hodowlanych zginęło z głodu w Mongolii

    Dobiegająca końca zima w Mongolii, najostrzejsza od pół wieku, doprowadziła do śmierci niemal 5 mln kóz, owiec i koni, które nie są w stanie dotrzeć do pożywienia. To duży cios w gospodarkę kraju zamieszkanego przez ok. 3,3 mln ludzi, z których ok. 300 tys. utrzymuje się z hodowli zwierząt - podkreśliło Radio Swoboda.

    REKLAMA