| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Pracownik i ZUS > Wniosek o udzielenie ulgi w spłacie należności do ZUS

Wniosek o udzielenie ulgi w spłacie należności do ZUS

Przedsiębiorca niezatrudniający pracowników, który zalega z płatnościami wobec ZUS, może ubiegać się o ulgę w spłacie należności z tytułu składek. W jaki sposób złożyć wniosek o udzielenie ulgi w spłacie należności do ZUS.

Co musi określać wniosek?

Wniosek musi określać:

1) kto jest wnioskodawcą,

2) o co występujesz: rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności czy umorzenie,

3) jakich należności wniosek dotyczy i za jaki okres,

4) jeśli występujesz o ulgę – propozycję spłaty (np. wysokość rat, termin płatności),

5) jeśli jesteś przedsiębiorcą – o jaki rodzaj pomocy publicznej występujesz: pomoc de minimis, pomoc na restrukturyzację czy pomoc na naprawę szkód wyrządzonych przez klęski żywiołowe lub inne nadzwyczajne zdarzenia.

Wniosek musisz uzasadnić i podpisać.

Złożenie wniosku o ulgę lub umorzenie nie powoduje zawieszenia prowadzonego postępowania egzekucyjnego. Dopiero podpisanie umowy o odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek skutkuje niewszczynaniem lub zawieszeniem trwającego postępowania egzekucyjnego.

Koszty uzyskania przychodu pracownika i zleceniobiorcy

Fragment pochodzi z poradnika "Jak otrzymać ulgę w spłacie lub umorzeniu należności wobec ZUS" wydanego przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Alchemia-Inwestowania

doradztwo

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »