| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Pracownik i ZUS > Jak złożyć informację ZUS IWA? - poradnik

Jak złożyć informację ZUS IWA? - poradnik

Składanie informacji o danych do ustalenia składki na ubezpieczenie wypadkowe to obowiązek, który dotyczy przedsiębiorców spełniających określone przepisami warunki. Kiedy należy ją złożyć? Jak wypełnić ZUS IWA? Przeczytaj poradę eksperta.

Jeżeli płatnik przesyła informację za pośrednictwem operatora pocztowego, to nie może zapomnieć również o umieszczeniu oznaczenia w formie napisu „ZUS IWA” na przesyłce pocztowej.

W przypadku, gdy płatnik jest uprawniony do składania kilku kompletów dokumentów (w odniesieniu do określonego miesiąca), to przekazuje tylko jedną informację ZUS IWA. Odnosi się to m.in. do banków, czy ośrodków pomocy społecznej.

Polecamy: Jak wypełnić ZUS IWA?

1. Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2009 r., Nr 167, poz. 1322).

2. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 listopada 2002 r. w sprawie różnicowania stopy procentowej składki na ubezpieczenie społeczne z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych w zależności od zagrożeń zawodowych i ich skutków (Dz. U. Nr 200, poz. 1692, Nr 203, poz. 1720, z 2006 r. Nr 42, poz. 283, z 2007 r. Nr 117, poz. 812, Nr 195, poz. 1408, z 2008 r. Nr 73, poz. 436, z 2009 r. Nr 43, poz. 350).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Parco

Biuro Rachunkowe PARCO S.C.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »