| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Pracownik i ZUS > Kiedy wypłacane są przedsiębiorcy świadczenia z ubezpieczenia wypadkowego?

Kiedy wypłacane są przedsiębiorcy świadczenia z ubezpieczenia wypadkowego?

Niezbędne dokumenty przewidziane dla ubezpieczenia chorobowego oraz potwierdzające wypadek lub chorobę – to podstawa do wypłaty przysługujących przedsiębiorcy świadczeń.

Do przyznania i wypłaty zasiłku chorobowego i świadczenia rehabilitacyjnego z ubezpieczenia wypadkowego wymagane są dokumenty przewidziane dla tych świadczeń finansowanych z ubezpieczenia chorobowego. Dodatkowo niezbędne są dokumenty potwierdzające wypadek przy pracy lub chorobę zawodową, tj.: 

  • karta wypadku przy pracy - w razie niezdolności do pracy spowodowanej wypadkiem przy pracy,
  • decyzja o stwierdzeniu choroby zawodowej - wydana przez państwowego inspektora sanitarnego.

Jeżeli niezdolność do pracy jest spowodowana chorobą zawodową do wypłaty świadczeń z ubezpieczenia wypadkowego ubezpieczony musi udokumentować zaświadczeniem lekarskim związek niezdolności do pracy z chorobą zawodową.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

W przypadku późniejszych następstw, które zaistniały w związku ze stwierdzonym wcześniej wypadkiem przy pracy albo chorobą zawodową, związek tej niezdolności do pracy z wcześniejszym wypadkiem bądź chorobą zawodową powinien być stwierdzony przez lekarza zaświadczeniem lekarskim.

Prawo do świadczeń w razie choroby z ubezpieczenia wypadkowego przysługujących osobom prowadzącym działalność pozarolniczą lub współpracującym przy jej prowadzeniu ustalają oraz świadczenia te wypłacają terenowe jednostki organizacyjne Zakładu Ubezpieczeń Społecznych właściwe według siedziby płatnika składek.

Zasiłek chorobowy oraz świadczenie rehabilitacyjne z ubezpieczenia wypłacane są bieżąco, po stwierdzeniu uprawnień. Zasiłki są wypłacane nie później niż w ciągu 30 dni od złożenia przez ubezpieczonego wszystkich dokumentów niezbędnych do stwierdzenia uprawnień do zasiłku.

Świadczenia z ubezpieczenia wypadkowego przysługujące ubezpieczonemu, u którego stwierdzono zaległość w opłacaniu składek na ubezpieczenia społeczne na kwotę przekraczającą 6,60 zł, powinny być wypłacone w ciągu 30 dni od dnia wyjaśnienia ostatniej okoliczności niezbędnej do ustalenia prawa do tych świadczeń, nie później jednak niż w ciągu 60 dni od daty spłaty całości zadłużenia. 

Pozostałe zasady wypłaty świadczeń z ubezpieczenia wypadkowego są takie same jak zasady wypłaty świadczeń pieniężnych w razie choroby i macierzyństwa z ubezpieczenia chorobowego (część pierwsza).

Polecamy: serwis Leasing

Artykuł jest fragmentem poradnika „Świadczenia pieniężne z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa dla osób prowadzących działalność pozarolniczą” autorstwa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

reklama

Ekspert:

ZUS

Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Do przyznania i wypłaty zasiłku wymagane są dokumenty przewidziane dla ubezpieczenia chorobowego.
Do przyznania i wypłaty zasiłku wymagane są dokumenty przewidziane dla ubezpieczenia chorobowego.

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Waldemar Żuchowski

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »