| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Podobieństwo produktów i systemy promocyjne jako czyny nieuczciwej konkurencji

Podobieństwo produktów i systemy promocyjne jako czyny nieuczciwej konkurencji

Praktyki rynkowe są takim działaniem lub zaniechaniem przedsiębiorcy lub sposobem postępowania, oświadczeniem albo informacją handlową,

w tym również reklamą i marketingiem, które są bezpośrednio związane z promocją lub nabyciem produktu przez konsumenta.

Za nieuczciwe praktyki rynkowe, niezależnie od okoliczności, w jakich następuje ich ocena, są uznawane wprowadzające w błąd działania polegające na:

  • reklamowaniu produktu o cechach podobnych do produktu innego przedsiębiorcy w sposób zamierzony sugerujący konsumentowi, iż produkt ten został wykonany przez tego samego przedsiębiorcę, pod warunkiem, że nie jest to zgodne z prawdą;
  • zakładaniu, prowadzeniu lub propagowaniu systemów o charakterze promocji typu piramida, w których konsument wykonuje świadczenie w zamian za możliwość uzyskania korzyści materialnych uzależnionych przede wszystkim od wprowadzenia innych konsumentów do promocji, a nie od sprzedaży lub konsumpcji produktów;
  • twierdzeniu, że przedsiębiorca w niedługim czasie, niekoniecznie określonym, zakończy działalność lub zmieni miejsce jej wykonywania, pod warunkiem niezgodności z rzeczywistym stanem rzeczy;

Zagadnienie nieuczciwych praktyk rynkowych reguluje ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.

Polecamy: Odpowiedzialność z tytułu czynu nieuczciwej konkurencji - porada

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Podobieństwo produktów i systemy promocyjne jako czyny nieuczciwej konkurencji
Podobieństwo produktów i systemy promocyjne jako czyny nieuczciwej konkurencji

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Komorniczak

Doradca podatkowy, prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »