| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Powiatowy rzecznik konsumentów a przedsiębiorcy

Powiatowy rzecznik konsumentów a przedsiębiorcy

Obowiązki samorządu powiatowego z zakresu ochrony praw konsumentów realizuje powiatowy rzecznik konsumentów.

Powiaty mogą za porozumieniem utworzyć jedno wspólne stanowisko rzecznika konsumentów.

Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów do zadań rzecznika należy m.in.:

  • zapewnienie porad i informacji prawnych dotyczących ochrony interesów konsumentów w sposób bezpłatny;
  • występowanie z wnioskami w sprawie ustanowienia i zmiany przepisów prawa o zasięgu lokalnym w odniesieniu do ochrony interesów konsumentów;
  • inicjowanie działań polegających na wystąpieniu do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
  • współdziałanie z miejscowymi organami UOKIK, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;

Rzecznik konsumentów jest również uprawniony do wytaczania powództw na rzecz konsumentów oraz do wstępowania do toczących się postępowań z zakresu ochrony interesów konsumentów. W sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów występuje jako oskarżyciel publiczny.

Polecamy: Odpowiedzialność z tytułu czynu nieuczciwej konkurencji - porada

Działania rzecznika z punktu widzenia przedsiębiorcy, do którego się zwrócił, zobowiązują go do udzielenia wszelkich niezbędnych wyjaśnień oraz ustosunkowania się do jego uwag i opinii.

Rzecznik konsumentów na bieżąco sygnalizuje odpowiednim organom nadrzędnym problemy dotyczące ochrony konsumentów wymagające działań ze strony podmiotów administracji rządowej.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Halina Kochalska

Analityk Gold Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »