| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Reklama porównawcza produktów firm a dobre obyczaje

Reklama porównawcza produktów firm a dobre obyczaje

Reklama porównawcza to taka, która umożliwiają bezpośrednio lub pośrednio rozpoznanie konkurenta albo towarów lub usług oferowanych przez konkurenta.

 Reklama porównawcza będzie traktowana jako czyn nieuczciwej nie stoi w sprzeczności z dobrymi obyczajami, jeżeli łącznie spełnia następujące przesłanki: nie jest reklamą wprowadzającą w błąd; w sposób rzetelny, dający się zweryfikować, w oparciu o obiektywne kryteria porównuje towary lub usługi zaspokajające te same potrzeby lub przeznaczone do tego samego celu; w obiektywnie dokonuje porównania jednej lub kilku istotnych i typowych cech towarów i usług; nie powoduje na rynku pomyłek w rozróżnieniu m.in. reklamującego i konkurenta oraz nie dyskredytuje np. towarów, usług oraz działalności konkurenta w stosunku do towarów z chronionym oznaczeniem geograficznym lub chronioną nazwą pochodzenia odnosi się do towarów z takim samym oznaczeniem;

A także, gdy nie wykorzystuje w nieuczciwy sposób renomy m.in. znaku towarowego, oznaczenia przedsiębiorstwa lub innego oznaczenia odróżniającego konkurenta; nie przedstawia towaru lub usługi m.in. jako imitacji.

W przypadku reklamy porównawczej przedstawiającej lub w inny sposób związanej z ofertą specjalną powinna ona jasno wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty. Dodatkowo musi zawierać informację o tym, iż oferta jest ważna jedynie do czasu wyczerpania zapasu towarów bądź zaprzestania wykonywania usług.

Polecamy: Kiedy firma nadużywa pozycji dominującej?

Obowiązkowo wskazać powinna, jeżeli oferta specjalna jeszcze nie obowiązuje, również datę, od której specjalna cena będą obowiązywały.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krajowa Izba Biegłych Rewidentów

Samorząd zawodowy biegłych rewidentów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »