| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Reklama przedsiębiorstwa a czyn nieuczciwej konkurencji

Reklama przedsiębiorstwa a czyn nieuczciwej konkurencji

Czyn nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta. Reklama może być taki czynem.

Ocena reklamy wprowadzającej w błąd wymaga uwzględnienia wszystkich jej składników, zwłaszcza tych, które dotyczą ilości, jakości, elementów, zasad wykonania, przydatności, możliwych zastosowań, naprawy lub konserwacji reklamowanych towarów (usług) oraz zachowania się klienta.

Czyn nieuczciwej konkurencji stanowić może również reklama porównawcza, czyli taka, która umożliwiają bezpośrednio lub pośrednio rozpoznanie konkurenta albo towarów lub usług oferowanych przez konkurenta, jeżeli jest sprzeczna z dobrymi obyczajami.

Reklama porównawcza nie stoi w sprzeczności z dobrymi obyczajami, jeżeli łącznie spełnia m.in. następujące przesłanki:

  • nie jest reklamą wprowadzającą w błąd;
  • w sposób rzetelny, dający się zweryfikować, w oparciu o obiektywne kryteria porównuje towary lub usługi zaspokajające te same potrzeby lub przeznaczone do tego samego celu;
  • w obiektywnie dokonuje porównania jednej lub kilku istotnych i typowych cech towarów i usług;

Polecamy: Zezwolenia, pozwolenia, koncesje - opłata skarbowa

W przypadku reklamy porównawczej przedstawiającej lub w inny sposób związanej z ofertą specjalną powinna ona jasno wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty.

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Reklama przedsiębiorstwa a czyn nieuczciwej konkurencji
Reklama przedsiębiorstwa a czyn nieuczciwej konkurencji

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Narkiewicz-Tarłowska

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »