| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Stosowane agresywne praktyki rynkowe

Stosowane agresywne praktyki rynkowe

Praktyka rynkowa może zostać uznana za agresywną. Główną przesłanką jej wystąpienia jest pojawienie się nacisku w stosunku do klienta.

Praktyka jest agresywna, gdy przez zainicjowany niedopuszczalny nacisk w istotnym stopniu zostaje ograniczana lub może zostać całkowicie ograniczona swoboda dokonywania wyboru przysługującą przeciętnemu konsumentowi lub też jego zachowanie w stosunku do produktu.

Tym samym jest to działanie powodujące lub mogące powodować podjęcie przez niego takiej decyzji odnoszącej się do umowy, której w innej sytuacji by nie podjął.

Oceniając agresywność praktyki rynkowej, należy zwrócić uwagę na wszystkie jej elementy i okoliczności towarzyszące wprowadzaniu produktu na rynek, w tym żądanie od konsumenta zgłaszającego roszczenie w odniesieniu do umowy ubezpieczenia,aby przedstawił on dokumenty, które nie są istotne z obiektywnego punktu widzenia i ich żądanie nie może być realnie uzasadnione wytłumaczone przedstawienia dokumentów.

Polecamy: Urzędnicy zapłacą za swoje błędy

Dotyczy to również braku odpowiadania na korespondencję z zamiarem zniechęcenia konsumenta do dochodzenia swoich praw. Przy dokonywaniu oceny należy również uwzględnić możliwą obecność w reklamie nawoływania dzieci do zakupu reklamowanych produktów lub do namawiania ich opiekunów, aby je dla nich nabyli.

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Stosowane agresywne praktyki rynkowe
Stosowane agresywne praktyki rynkowe

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Małgorzata Bryła

Adwokat kościelny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »