| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Spłacanie kredytu

Spłacanie kredytu

Kredyt oznacza przekazanie kredytobiorcy przez bank lub inną instytucję finansową środków pieniężnych. Zasady spłacania kredytu nierzadko pozostają skomplikowane.

Kredyty mają tę cechę, iż pozwalają na wskazanie dwóch ich głównych rodzajów. Pierwszym z nich jest kredyt gospodarczy, a drugim przeznaczony dla osób fizycznych np. mieszkaniowy, konsumpcyjny.

Wskazać można także kredyty udzielone na realizację danego celu (np. ratalne) lub też odnawialne, dzięki którym zostajemy wyposażeni w określone środki finansowe do rozporządzania w sposób nieokreślony w umowie kredytowej.

Spłacanie kredytów zależne jest od ich charakteru. Kredyty ratalne co do zasady spłacane są w regularnych ratach w powtarzających się okresach. W przypadku rat odnoszących się do kredytów konsumpcyjnych będą one najczęściej miały wartość stałą, a gdy mówimy o kredytach hipotecznych popularniejszym rozwiązaniem są raty o różnej wysokości.

Polecamy: Ustawa deregulacyjna bis – zmiany ważne dla przedsiębiorców

Innym systemem spłacania cechują się kredyty odnawialne. W sytuacji wykorzystania środków kredytowych i ich późniejszego, częściowego chociażby, spłacenia, zasoby finansowe podlegają odnowieniu. Dzięki temu mogą zostać ponownie wykorzystane.

Spłacanie kredytów w ustalonych terminach umownych pozwala uniknąć dodatkowych opłat związanych z monitorowaniem zadłużenia.

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Spłacanie kredytu
Spłacanie kredytu

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »