| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Rozpowszechnianie nieprawdziwych wiadomości o przedsiębiorcy

Rozpowszechnianie nieprawdziwych wiadomości o przedsiębiorcy

Czyn nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta.

Do czynów takich zaliczamy m.in: wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa, nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy, naśladownictwo produktów, pomawianie;

Lub też : nieuczciwe zachwalanie, utrudnianie dostępu do rynku, przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną, a także nieuczciwą lub zakazaną reklamę, organizowanie systemu sprzedaży lawinowej oraz prowadzenie lub organizowanie działalności w systemie konsorcyjnym.

Polecamy: Kiedy firma nadużywa pozycji dominującej?

Rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości o przedsiębiorcy jest czynem nieuczciwej konkurencji. Dotyczy to również przedsiębiorstwa, a warunkiem, aby takie rozpowszechnianie nabrało cech naruszenia prawa jest zamiar przysporzenia korzyści lub wyrządzenia szkody.

Do takich wiadomości zaliczane są nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd informacje o: 1) osobach, które kierują przedsiębiorstwem; 2) wytwarzanych towarach lub świadczonych usługach; 3) cenach, które są stosowane; 4) gospodarczej lub prawnej sytuacji.

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Rozpowszechnianie nieprawdziwych wiadomości o przedsiębiorcy
Rozpowszechnianie nieprawdziwych wiadomości o przedsiębiorcy

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Mariusz Jarosz

specjalista ds. controllingu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »