| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Naśladowanie gotowego produktu jako czyn nieuczciwej konkurencji

Naśladowanie gotowego produktu jako czyn nieuczciwej konkurencji

Czyn nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta.

Do czynów takich zaliczamy m.in: wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa, nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy, naśladownictwo produktów, pomawianie;

lub nieuczciwe zachwalanie, utrudnianie dostępu do rynku, przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną, a także nieuczciwą lub zakazaną reklamę, organizowanie systemu sprzedaży lawinowej oraz prowadzenie lub organizowanie działalności w systemie konsorcyjnym.

Polecamy: Ustawa deregulacyjna bis – zmiany ważne dla przedsiębiorców

Za czyn nieuczciwej konkurencji uważane jest naśladowanie gotowego produktu, które polega na tym, iż za pośrednictwem dostępnych środków technicznych dokonuje się kopiowania zewnętrznej postaci produktu, o ile może to wprowadzić klientów w błąd co do tożsamości producenta lub produktu.

Nie jest jednak czynem nieuczciwej konkurencji naśladowanie cech produktu o charakterze funkcjonalnym np. budowy, konstrukcji i formy zapewniającej jego walory użyteczności. W sytuacji, gdy owo naśladowanie wymaga odzwierciedlenia szczególnej formy produktu niezbędne jest oznaczenie produktu.

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Naśladowanie gotowego produktu jako czyn nieuczciwej konkurencji
Naśladowanie gotowego produktu jako czyn nieuczciwej konkurencji

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Diana Borowiecka

Specjalista ds. PR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »