| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Zakres działania wprowadzającego w błąd w odniesieniu do przedsiębiorcy

Zakres działania wprowadzającego w błąd w odniesieniu do przedsiębiorcy

Praktykę rynkową wówczas można uznać za działanie wprowadzające w błąd.

Jeżeli powoduje ono w jakikolwiek sposób lub może powodować podjęcie przez uznanego za przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której w innym razie by nie podjął.

Działanie, które wprowadza w błąd może w szczególności dotyczyć: kwestii istnienia produktu, jego rodzaju lub dostępności; cech produktu, w tym jego pochodzenia geograficznego albo handlowego, sposobu wykonania, składników, ilości, daty produkcji, przydatności, jakości, możliwości i spodziewanych wyników zastosowania produktu, wyposażenia dodatkowego, testów i wyników badań albo kontroli przeprowadzanych na produkcie, zezwoleń, nagród lub wyróżnień uzyskanych przez produkt, ryzyka i korzyści związanych z produktem; ciążących na przedsiębiorcy obowiązków odnoszących się do produktu, w szczególności usług serwisowych i procedury reklamacyjnej, dostawy, niezbędnych usług i części.

Polecamy: Kiedy reklama porównawcza jest dopuszczalna?

A także praw konsumenta, w tym m.in. prawa do naprawy lub wymiany produktu na nowy lub do odstąpienia od umowy; ceny, sposobu jej obliczania lub istnienia szczególnej korzyści cenowej; rodzaju sprzedaży oraz m.in. powodów stosowania przez przedsiębiorcę praktyki rynkowej, oświadczeń i symboli dotyczących bezpośredniego lub pośredniego sponsorowania.

Podczas dokonywania oceny, czy praktyka rynkowa wprowadza w błąd poprzez działanie, należy uwzględnić wszystkie możliwe, zawarte w niej, elementy oraz okoliczności wprowadzenia produktu na rynek, w szczególności sposób jego prezentacji.

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Zakres działania wprowadzającego w błąd w odniesieniu do przedsiębiorcy
Zakres działania wprowadzającego w błąd w odniesieniu do przedsiębiorcy

CIT 2018. Komentarz (książka)299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

dr Adrianna Lewandowska, MBA

Założycielka i prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego, doradca rodzin biznesowych, właścicielka firmy doradczej Lewandowska & Partnerzy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK