| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Zakres działania wprowadzającego w błąd w odniesieniu do przedsiębiorcy

Zakres działania wprowadzającego w błąd w odniesieniu do przedsiębiorcy

Praktykę rynkową wówczas można uznać za działanie wprowadzające w błąd.

Jeżeli powoduje ono w jakikolwiek sposób lub może powodować podjęcie przez uznanego za przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której w innym razie by nie podjął.

Działanie, które wprowadza w błąd może w szczególności dotyczyć: kwestii istnienia produktu, jego rodzaju lub dostępności; cech produktu, w tym jego pochodzenia geograficznego albo handlowego, sposobu wykonania, składników, ilości, daty produkcji, przydatności, jakości, możliwości i spodziewanych wyników zastosowania produktu, wyposażenia dodatkowego, testów i wyników badań albo kontroli przeprowadzanych na produkcie, zezwoleń, nagród lub wyróżnień uzyskanych przez produkt, ryzyka i korzyści związanych z produktem; ciążących na przedsiębiorcy obowiązków odnoszących się do produktu, w szczególności usług serwisowych i procedury reklamacyjnej, dostawy, niezbędnych usług i części.

Polecamy: Kiedy reklama porównawcza jest dopuszczalna?

A także praw konsumenta, w tym m.in. prawa do naprawy lub wymiany produktu na nowy lub do odstąpienia od umowy; ceny, sposobu jej obliczania lub istnienia szczególnej korzyści cenowej; rodzaju sprzedaży oraz m.in. powodów stosowania przez przedsiębiorcę praktyki rynkowej, oświadczeń i symboli dotyczących bezpośredniego lub pośredniego sponsorowania.

Podczas dokonywania oceny, czy praktyka rynkowa wprowadza w błąd poprzez działanie, należy uwzględnić wszystkie możliwe, zawarte w niej, elementy oraz okoliczności wprowadzenia produktu na rynek, w szczególności sposób jego prezentacji.

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Zakres działania wprowadzającego w błąd w odniesieniu do przedsiębiorcy
Zakres działania wprowadzającego w błąd w odniesieniu do przedsiębiorcy

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Wioletta Małota

Konsultant Międzykulturowy i HR, Executive Mentor &Coach

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »