| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Wybrane agresywne praktyki rynkowe

Wybrane agresywne praktyki rynkowe

Praktyka rynkowa może zostać uznana za agresywną. Główną przesłanką jej wystąpienia jest pojawienie się nacisku w stosunku do klienta.

Praktyka rynkowa będzie agresywną w przypadku, w którym poprzez zainicjowany niedopuszczalny nacisk w istotnym stopniu zostaje ograniczana lub może zostać całkowicie ograniczona swoboda dokonywania wyboru przysługującą przeciętnemu konsumentowi lub też jego zachowanie w stosunku do produktu.

Tym samym jest to działanie powodujące lub mogące powodować podjęcie przez niego takiej decyzji odnoszącej się do umowy, której w innej sytuacji by nie podjął.

Do agresywnych praktyk rynkowych, traktowanych jako nieuczciwe należy m.in. powodowanie powstania wrażenia, iż konsument nie może opuścić pomieszczenia przedsiębiorcy bez podpisania umowy lub dokonywanie wizyt w miejscu zamieszkania konsumenta ignorując prośby o jego opuszczenie.

Polecamy: Kiedy reklama porównawcza jest dopuszczalna?

Lub też : zaniechanie dokonywania takich wizyt, pomijając sytuacje egzekwowania zobowiązań wynikających z umowy w zakresie dopuszczonym przez aktualnie obowiązujące przepisy nakłanianie konsumenta do dokonania zakupu produktów przez np.

telefon, pocztę elektroniczną lub inne środki porozumiewania się na odległość, w sposób uciążliwy, którego przyczyną nie jest działanie albo zaniechanie konsumenta (poza egzekucją zobowiązań umownych).

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Wybrane agresywne praktyki rynkowe
Wybrane agresywne praktyki rynkowe

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Siwek Gaczyński & Partners

Kancelaria prawnicza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »