| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Wybrane agresywne praktyki rynkowe

Wybrane agresywne praktyki rynkowe

Praktyka rynkowa może zostać uznana za agresywną. Główną przesłanką jej wystąpienia jest pojawienie się nacisku w stosunku do klienta.

Praktyka rynkowa będzie agresywną w przypadku, w którym poprzez zainicjowany niedopuszczalny nacisk w istotnym stopniu zostaje ograniczana lub może zostać całkowicie ograniczona swoboda dokonywania wyboru przysługującą przeciętnemu konsumentowi lub też jego zachowanie w stosunku do produktu.

Tym samym jest to działanie powodujące lub mogące powodować podjęcie przez niego takiej decyzji odnoszącej się do umowy, której w innej sytuacji by nie podjął.

Do agresywnych praktyk rynkowych, traktowanych jako nieuczciwe należy m.in. powodowanie powstania wrażenia, iż konsument nie może opuścić pomieszczenia przedsiębiorcy bez podpisania umowy lub dokonywanie wizyt w miejscu zamieszkania konsumenta ignorując prośby o jego opuszczenie.

Polecamy: Kiedy reklama porównawcza jest dopuszczalna?

Lub też : zaniechanie dokonywania takich wizyt, pomijając sytuacje egzekwowania zobowiązań wynikających z umowy w zakresie dopuszczonym przez aktualnie obowiązujące przepisy nakłanianie konsumenta do dokonania zakupu produktów przez np.

telefon, pocztę elektroniczną lub inne środki porozumiewania się na odległość, w sposób uciążliwy, którego przyczyną nie jest działanie albo zaniechanie konsumenta (poza egzekucją zobowiązań umownych).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Anna Gluźniewicz

Ekspert Equity Investments S.A. w dziedzinie księgowości spółek

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »