| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Zasady dokonywania zgłoszeń do Urzędu Patentowego

Zasady dokonywania zgłoszeń do Urzędu Patentowego

Dokonywanie zgłoszenia w Urzędzie Patentowym podlega zasadom wskazanym w prawie własności przemysłowej.

Zgodnie z tymi regułami pierwszeństwo w uzyskaniu patentu, prawa ochronnego albo prawa z rejestracji jest oznaczane zgodnie z datą zgłoszenia wynalazku, wzoru użytkowego albo wzoru przemysłowego w Urzędzie Patentowym. Samo zgłoszenie traktuje się jako dokonane w dniu, w którym wniesiono je do UP.

Niezbędnym jest przy tym zachowanie formy pisemnej (także przez telefaks), przy czym dopuszcza się postać elektroniczną.

Jeżeli zgłoszenie zostanie przesłane telefaksem jego oryginał musi dotrzeć do UP w okresie 30 dni od daty jego nadania. Jest to termin, który nie podlega przywróceniu. Jeżeli zgłoszenie przesłane za pośrednictwem telefaksu okaże się niemożliwe do odczytania lub nie jest identyczne z oryginałem to datą zgłoszenia będzie dzień dostarczenia oryginału.

Jeżeli pierwotna wersja nie zostanie doręczona w terminie, wówczas zgłoszenie telefaksem traktuje się jako takie, które nie miało miejsca.

Jeżeli natomiast zgłoszenie zostanie przesłane w formie elektronicznej i zawiera szkodliwe Oprogramowanie to Urząd Patentowy nie ma obowiązku odczytywania takiej korespondencji i zgłoszenie nie wywołuje skutków prawnych dla niego przewidzianych.

Urząd Patentowy ma obowiązek powiadamiania, że przesłane za pośrednictwem telefaksu zgłoszenie jest nieczytelne albo, ze pojawiły się problemy przy odczytywaniu korespondencji elektronicznej.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Doradztwa Podatkowego Marcin Pietrusiński

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »