| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Zaangażowanie i konsekwencja w pracy a firma

Zaangażowanie i konsekwencja w pracy a firma

Komunikowanie w miejscu pracy wiąże się z oddziaływaniem na siebie jednostek. Wzajemne oddziaływanie doprowadza do stworzenia sytuacji, w której jednostka może być wykorzystywana przez inną.

Istotnym jest, by znać reguły stosowane w takich sytuacjach po to, by móc sobie z nimi radzić lub świadomie z nich korzystać. Wiedza dotycząca możliwych stosowanych technik manipulacyjnych pozwala na efektywne prowadzenie i zarządzenie firmą na zewnątrz, jak i w stosunkach wewnętrznych.

Za R. Cialdini podaje się sześć metod oddziaływania na innych: 1. Reguła wzajemności; 2. Reguła zaangażowania i konsekwencji; 3. Społeczny dowód słuszności; 4. Zasada lubienia i sympatii; 5. Istnienie autorytetu; 6. Reguła niedostępności.

Polecamy: Ustawa deregulacyjna bis – zmiany ważne dla przedsiębiorców

Reguła zaangażowania i konsekwencji Polega ona na namawianiu ludzi do wykonywania różnych czynność, do których w analogicznych warunkach bez ingerencji osoby z zewnątrz nie byli by zdolni ich dokonać, np. kupowania określonych przedmiotów, do podpisywania się pod różnego rodzaju petycjami, do zaangażowania ich w działania charytatywne.

Owa aktywność człowieka wobec czyjejś prośby decyduje o przyjęciu jego kolejnych próśb entuzjastycznie. Jest to skuteczna reguła, gdyż po wzbudzeniu zaangażowania ludzie są bardziej skłonni do ulegania dalszym prośbom zgodnym z jego tj. manipulującego, dalszym kierunkiem postępowania.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

PRACUJ W UNII

wszystko o pracy w Unii

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »