| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Typy zachowań w przedsiębiorstwie

Typy zachowań w przedsiębiorstwie

Osoba prowadząca działalność gospodarczą, ale też przeciętny pracownik firmy powinien zdawać sobie sprawę ze zróżnicowania, jakie cechuje każdego człowieka.

Pozwoli mu to lepiej zrozumieć swoich kolegów z biura oraz wypracować najbardziej optymalne formy kooperacji z nimi lub zastosować środki zaradcze.

W związku z tym wyróżnia się następujące zachowania pracowników w miejscu zatrudnienia: oparte na działaniach produktywnych, czyli obowiązki jednostki, jakie wynikają i jakich się od niej oczekuje w związku z zawartą przez nią i pracodawcę umową; zachowanie emocjonalne w związku z pracą w firmie, które przejawia się w silnym poczuciu więzi z organizacją, w której się pracuje; taka postawa pozytywnie wpływa na funkcjonowanie przedsiębiorstwa; wycofanie się, czyli postawa, w której pracownik nie angażuje się w wykonywanie swoich obowiązków, usuwa się w cień i ostatecznie rezygnuje z pracy; takie typy zachowań negatywnie wpływają na rozwój organizacji, gdyż zwiększają potrzebę zatrudniania i wdrażania nowych pracowników; zachowanie przywódcze z naciskiem na wykonywane zadania, gdzie pracodawca zwraca szczególną uwagę na osiągnięcia pracowników; zachowanie przywódcze zorientowane na dobro pracowników.

Polecamy: Czy leasingiem można sfinansować rozpoczęcie działalności?

Miejsce zatrudnienia w przypadku przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą ma zdecydowany wpływ na motywacyjne postawy pracownicze, dlatego powinien on dokładnie przeanalizować wybór lokalizacji firmy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krajowy System Usług

(KSU)

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »