| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Reguła niedostępności zasadą promowania wyrobów firmy

Reguła niedostępności zasadą promowania wyrobów firmy

Zasady komunikowania się w miejscu pracy wpływają na efektywność działania firmy. Wzajemne oddziaływanie doprowadza do stworzenia sytuacji, w której jednostka może być wykorzystywana przez inną.

Istotnym jest poznanie reguł stosowanych w takich sytuacjach po to, by móc sobie z nimi radzić lub świadomie z nich korzystać.

Istotnym jest, by znać reguły stosowane w takich sytuacjach, gdyż to pozwala świadomie sobie z nimi radzić oraz stosować na płaszczyźnie własnej działalności gospodarczej.

R. Cialdini podaje sześć metod wywierania wpływu, do których zalicza się: 1. Reguła wzajemności; 2. Reguła zaangażowania i konsekwencji; 3. Społeczny dowód słuszności; 4. Zasada lubienia i sympatii; 5. Istnienie autorytetu; 6. Reguła niedostępności.

Polecamy: Sprzedaż ze stratą

Reguła niedostępności Zasada ta podkreśla znaczenie istnienia tzn. „bezpowrotnej okazji”, która stanowi bodziec stymulujący ludzkie działanie. Reguła ta jest wykorzystywana przede wszystkim w reklamie, gdzie przedstawia ograniczoną liczbę dostępnych na rynku produktów.

Bardzo często regułę tę mogą dostrzec kolekcjonerzy, dla których dany przedmiot będzie wartościowy tylko lub głównie, dlatego że jest rzadko spotykany. To samo dzieje się na rynku, gdy słychać o wejściu do sklepów limitowanej edycji modelu samochodu lub pióra wiecznego. Zasada ta uwidacznia się również w akcjach promocyjnych typu „tylko teraz”.

W przypadku, gdy człowiek słyszy, że coś jest trudne do zdobycia i wyjątkowe, będzie wkładał w zdobycie danego przedmiotu więcej zaangażowania niż zwykle, bo będzie czuł, że coś może go ominąć na zawsze.

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Reguła niedostępności zasadą promowania wyrobów firmy
Reguła niedostępności zasadą promowania wyrobów firmy

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Dariusz Dwojewski

Prawnik, specjalista z zakresu prawa pracy i prawa oświatowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »