| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Perswazja w reklamie przedsiębiorstwa

Perswazja w reklamie przedsiębiorstwa

Perswazja jest obecnie nieodłącznym elementem reklamy. Skuteczne działania marketingowe związane z reklamą przedsiębiorstwa wymagają znajomości metod socjotechnicznych.

W reklamie stosowane są środki o charakterze perswazyjnym o zróżnicowanym natężeniu. Należą do nich m.in.:

wpływ autorytetu i wzorców osobowych - Autorytet może zredukować u odbiorcy wątpliwości wobec własnych poglądów. Skuteczność tej techniki zależy od tego, czy cechy autorytetu są uznawane przez odbiorcę za autentyczne. Kryterium to dotyczy zarówno samej osoby autorytetu, jak i jej zachowań;

wywołanie poczucia winy - odnosi się do naruszenia standardów norm moralnych lub indywidualnych zasad, które określają związki między ludźmi. Mają one za zadanie wywołać u odbiorcy silny dyskomfort emocjonalny, który przerodzi się w poczucie winy;

Polecamy: Jak działa reklama partyzancka i jaki ma wpływ na użytkowników?

wywołanie dysonansu - ta technika dotyczy niezgodności pomiędzy elementami poznawczymi związanymi z cechami obiektów, działaniami lub sytuacją.

Istnienie dysonansu sprawia, że odbiorca czuje silny dyskomfort, w związku, z czym jego zachowanie zmierza do zredukowania napięcia, jakie wywołuje dysonans. W technikach perswazyjnych istotne jest wywołanie takich niezgodności, których redukcja spowoduje działania lub wytworzy postawy zgodne z założeniami perswazyjnymi.

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Perswazja w reklamie przedsiębiorstwa
Perswazja w reklamie przedsiębiorstwa

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Green Drive

To kampania społeczna realizowana przez Fundację Trans.org (www.trans.org). Głównym celem akcji jest pokazanie firmom transportowym w Europie najlepszych sposobów na zmniejszenie wydatków na paliwo.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »