| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Perswazja w reklamie przedsiębiorstwa

Perswazja w reklamie przedsiębiorstwa

Perswazja jest obecnie nieodłącznym elementem reklamy. Skuteczne działania marketingowe związane z reklamą przedsiębiorstwa wymagają znajomości metod socjotechnicznych.

W reklamie stosowane są środki o charakterze perswazyjnym o zróżnicowanym natężeniu. Należą do nich m.in.:

wpływ autorytetu i wzorców osobowych - Autorytet może zredukować u odbiorcy wątpliwości wobec własnych poglądów. Skuteczność tej techniki zależy od tego, czy cechy autorytetu są uznawane przez odbiorcę za autentyczne. Kryterium to dotyczy zarówno samej osoby autorytetu, jak i jej zachowań;

wywołanie poczucia winy - odnosi się do naruszenia standardów norm moralnych lub indywidualnych zasad, które określają związki między ludźmi. Mają one za zadanie wywołać u odbiorcy silny dyskomfort emocjonalny, który przerodzi się w poczucie winy;

Polecamy: Jak działa reklama partyzancka i jaki ma wpływ na użytkowników?

wywołanie dysonansu - ta technika dotyczy niezgodności pomiędzy elementami poznawczymi związanymi z cechami obiektów, działaniami lub sytuacją.

Istnienie dysonansu sprawia, że odbiorca czuje silny dyskomfort, w związku, z czym jego zachowanie zmierza do zredukowania napięcia, jakie wywołuje dysonans. W technikach perswazyjnych istotne jest wywołanie takich niezgodności, których redukcja spowoduje działania lub wytworzy postawy zgodne z założeniami perswazyjnymi.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

WFY Group

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »