| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Czy wiesz jak stworzyć komunikat reklamowy?

Czy wiesz jak stworzyć komunikat reklamowy?

Prosperowanie przedsiębiorstwa na rynku jest możliwe dzięki promowaniu jego usług. Reklama informuje o istnieniu firmy.

Zwykle budową reklam zajmują się wyspecjalizowane firmy. Warto jednak znać pewne podstawowe zasady tworzenia komunikatów reklamowych.

Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę, że reklama sama w sobie nie jest dla odbiorcy interesująca. W związku z tym jej twórca powinien skupić się przede wszystkim na tych jej elementach, które mogą przyciągnąć uwagę potencjalnego konsumenta.

W tym celu przy każdym formułowaniu komunikatu promocyjnego wykorzystuje się dwa aspekty: - aspekt priorytetu, którego celem jest zwrócenie uwagi na prezentowaną usługę bądź produkt; - aspekt krótkiej pamięci, który wskazuje na to, że informacje, które znajdują się na końcu komunikatu są najlepiej zapamiętane.

Polecamy: Jaki przekaz może być uznany za reklamę ukrytą?

Zwrócić uwagę odbiorcy można przez: - zastosowanie efektu dźwiękowego; - zadanie niekonwencjonalnego pytania; - podanie nazwy firmy; - zastosowanie intensywnych barw.

Istotne jest również to, by charakter przekazu był dostosowany do cech odbiorcy. Należy zwrócić uwagę, że analogiczne bodźce są odbierane w różny sposób. Jeden komunikat nie trafi do wszystkich, więc trzeba go zróżnicować w zależności od tego, do jakiej grupy kierowana jest oferta (młodzież, osoby starsze, klasa średnia, itp.).

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Czy wiesz jak stworzyć komunikat reklamowy?
Czy wiesz jak stworzyć komunikat reklamowy?

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Gałecki

Ekspert w zakresie ekonomii i prawa gospodarczego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »