| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Podatki > Czy zakup wizytówek jest kosztem podatkowym?

Czy zakup wizytówek jest kosztem podatkowym?

Rozliczam się na podstawie pkpir. Poniosłem wydatki na wizytówki. Czy mogę te wydatki zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów? Jak przedmiotowe wydatki zaksięgować w pkpir?

Wydatek poniesiony na zakup wizytówek jest wydatkiem związanym z bieżącym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa. A zatem może być zaliczony w ciężar kosztów uzyskania przychodów prowadzonej przez Pana działalności gospodarczej w momencie poniesienia tego wydatku. Powinien być zaksięgowany w kolumnie 13 podatkowej księgi przychodów i rozchodów (pkpir) – „Pozostałe wydatki”.

Kosztem uzyskania przychodów może być taki wydatek, który:

  • został poniesiony w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów
  • nie znajduje się na liście stanowiącej katalog wydatków i odpisów, które nie mogą być zaliczone do kosztów podatkowych.

Zobacz: Jaka decyzja wiąże przedsiębiorcę - podatnika?

Wydatki na wizytówki niewątpliwie spełniają powyższe warunki, są one bowiem pośrednio związane z uzyskiwanym przychodem oraz kosztami dotyczącymi całokształtu działalności podatnika, czyli związane z funkcjonowaniem firmy. Są to bowiem wydatki, których wprawdzie nie można bezpośrednio powiązać z uzyskiwanymi przez podatników przychodami, ale niewątpliwie związane są one z ich funkcjonowaniem jako przedsiębiorców.

Wizytówki zawierają informacje dotyczące firmy (jej siedziby, osoby z tą firmą utożsamianej, numeru telefonu, pod którym można kontaktować się z firmą lub jej reprezentantem).

Tak samo interpretują tą kwestię od lat organy podatkowe. Przykładem jest interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Gdańsku nr BI/005/0183/04 z 9 września 2004 r.:

Wizytówki zawierają jedynie informacje dotyczące firmy (jej siedziby, osoby z tą firmą utożsamianej, numeru telefonu, pod którym można kontaktować się z firma lub jej reprezentantem). Mają więc one charakter informacyjny, a zatem zakup wizytówek nie jest związany z reprezentacją czy reklamą.

Zobacz: Zmiana terminu wypłaty wynagrodzenia a rozliczenia podatkowe

Wydatek poniesiony na zakup wizytówek jest więc wydatkiem związanym z bieżącym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa. A zatem powinien być zaliczony w ciężar kosztów uzyskania przychodów prowadzonej przez Podatniczkę działalności gospodarczej w momencie poniesienia tego wydatku (…)”.

Podstawa prawna: art. 22 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz.U. z 2000 r. nr 14, poz. 176, z późn. zm.)

Rafał Styczyński

doradca podatkowy

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Wydatek poniesiony na zakup wizytówek jest więc wydatkiem związanym z bieżącym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa.
Wydatek poniesiony na zakup wizytówek jest więc wydatkiem związanym z bieżącym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Marta Kosińska

ekspert rynku nieruchomości

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »