| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Finanse i rozwój > Konferencja Start-up z przyszłością: „Róbmy biznes, nie start-up”

Konferencja Start-up z przyszłością: „Róbmy biznes, nie start-up”

– Start-up to nie jest zabawa na rachunek inwestora. O sukcesie zawsze świadczy umiejętność wdrożenia wizji w życie – usłyszeli przyszli biznesmeni podczas konferencji „Start-up z przyszłością” zorganizowanej przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów.

„Start-up z przyszłością” to wydarzenie zorganizowane przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów w ramach IV edycji konferencji „Audyt dla bezpieczeństwa i rozwoju biznesu”. Konferencja w całości została poświęcona tematom ważnym dla rozwoju projektów start-upowych. W warszawskim Centrum Nauki Kopernik 250 uczestników wzięło udział w 3 panelach w pełni poświęconych finansowaniu, rozwojowi i pułapkom jakie czyhają na osoby chcące rozwijać swój własny biznes. Dwudziestu prelegentów dzieliło się swoimi doświadczeniami i radziło start-upowcom, jak stworzyć dochodowy biznes.

50 Ściąg Księgowego z aktualizacją online

Innowacja to ludzie

Józef Król, prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów otwierając konferencję zaznaczył, że dziś - nowatorskie i pomysłowe przedsięwzięcia to klucz do innowacyjnej gospodarki. Ale żeby miały szansę powodzenia, wymagają wsparcia i doświadczenia ludzi biznesu i polityki. Z kolei wicepremier Janusz Piechociński, w trakcie wykładu inauguracyjnego, mówił o potencjale, jaki tkwi w polskiej gospodarce i Polakach. Minister Gospodarki podkreślił, że przed 1,5 mln polskich przedsiębiorców stoi wielka szansa rozwojowa – trzeba jednak pamiętać, że w czasach globalnej gospodarki i ciągłej niepewności trzeba budować konkurencję na zdolności do współpracy, a nie rywalizacji – powiedział premier Piechociński.

Sukces polega na planowaniu i wdrażaniu

Od wizjonerskich słów kolejni prelegenci przeszli do biznesowych konkretów. Tomasz Czapliński prezes zarządu SpeedUp Group, funduszu specjalizującego się w inwestycjach na wczesnym etapie działania przedsiębiorstw, mocno otworzył blok o finansowaniu nowych biznesów mówiąc – Dziś mamy do czynienia z kolejną bańką start-upową, wyceny wielu z nich całkowicie oderwały się od rzeczywistości. Jak tłumaczył Czapliński wielu start-upowców rozpoczyna swój biznes bez pomysłu, jak na nim zarobić. Dlatego poradził słuchaczom – Róbmy biznes, a nie start-up – tłumaczył Czapliński. Prezes SpeedUp podkreślał, jak ważne jest realistyczne policzenie kosztów i możliwych przychodów.

Ewa Jakubczyk-Cały z KIBR pokazując, jak przejść od wizji do biznesplanu mówiła o kluczowym znaczeniu planowania i budowania strategii wdrożenia pomysłu biznesowego. - Pomysł nieskonkretyzowany w postaci strategii, zostaje tylko pomysłem – tłumaczyła rozkładając tajniki biznesplanu na czynniki pierwsze. W panelu podsumowującym tę część konferencji Jakub Domeracki, prezes funduszu Idea Box przypomniał, że start-upowiec chcący sięgnąć po pieniądze inwestorów nie może odrywać się od rzeczywistości – W relacji z inwestorem pokazujcie spójny projekt, opowiedzcie o swoim doświadczaniu, wskażcie bariery wejścia, sprzedajcie swój pomysł w sposób zrozumiały – radził przyszłym biznesmenom Domeracki.    

Pierwszy rok start-upu i rozwój firmy   

Uczestnicy wskazywali na bardzo praktyczny wymiar konferencji i możliwość bezpośredniego kontaktu z praktykami biznesu i ludźmi, którzy go finansują - Liczyć, planować, twardo stąpać po ziemi, byłem mocno zaskoczony, jak wiele praktycznych problemów wiąże się z robieniem start-upów – powiedział jeden z uczestników. – Dzięki konferencji lepiej poznałem oczekiwania inwestorów wykładających pieniądze na nowe biznesy – zaznaczał inny z uczestników.     

Drugi panel poświęcony był pierwszemu rokowi działania start-upu na rynku i wyzwaniom, jakie mu towarzyszą. Przemysław Wesołowski, prezes zarządu SW Research żartował – Z pierwszym rokiem kojarzy mi się ból, a mówiąc nieco poważniej wyzwania rozwojowe. Do tego wątku nawiązała Ewa Sowińska z KIBR wskazując na możliwe korzyści płynące ze współpracy start-upu z biegłymi rewidentami – Rewident już na wczesnym etapie biznesu może odegrać bardzo ważną rolę. Dziś rewidenci nie tylko kontrolują, ale coraz częściej doradzają. Biegły jako coach albo mentor potrafi zadawać właściwe pytania, bo stoi za nim doświadczenie biznesowe. To duże wsparcie w relacjach z inwestorami – tłumaczyła Ewa Sowińska.    

Koszty pracy po zmianach - multipakiet: książka, program, CD, teleporadnia

Prelegenci kładli duży nacisk na finansową stronę start-upów i ich zdolność do szybkiego generowania zysków. Ale Maciej Grabski, jeden z twórców sukcesu Wirtualnej Polski zaznaczał, że w przypadku technologicznych firm pierwszy rok bez zysku wcale nie oznacza porażki. – Google, czy Facebook długo szukały swojego modelu biznesowego i podobnie może być w przypadku innych start-upów – powiedział Grabski.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Ewa Ręczkowska

Specjalista w zakresie księgowości, kadr i płac

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »