| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Finanse i rozwój > Skuteczna praca w zespole zależy od managera

Skuteczna praca w zespole zależy od managera

Umiejętność pracy w zespole, to jedno z najczęściej wypisywanych wymagań w ofertach pracy. Każdy kij ma jednak dwa końce – praca zespołowa to nie tylko posiadana przez pracownika umiejętność, ale także wynik zdolności zarządczej szefa lub managera.

Droga oraz atmosfera kawiarni i więzienia

Wspólne i jasno określone cele są kolejnym motywatorem dla zespołu. Jeżeli pracownik identyfikuje się z promowanymi przez firmę wartościami, normami, celami, to praca zgodna z własnym sumieniem jest o wiele łatwiejsza. Jasne określenie celów klaruje również wizję przyszłości firmy, a ta: w bezpośredni sposób wiąże się z przyszłością pracownika. Jeżeli nie wiemy, do czego dąży lub co właściwie reprezentuje dane przedsiębiorstwo, to nie możemy podjąć planów długoterminowych.

Panująca w biurze atmosfera powinna osiągnąć wyważone połączenie obowiązku i przyjemności. Pracownicy powinni czuć się swobodnie i bezpiecznie, ponieważ taki nastrój sprzyja twórczej współpracy.  Przy możliwości swobodnej wymiany myśli i poglądów należy pamiętać jednak o biznesowym charakterze współpracy. Nastrój w pracy nie powinien wpływać na jej jakość, ani przez nadmierne rozluźnienie, ani przez zbyt formalną i napiętą aurę pracy.

Płynność finansowa firmy – jak o nią dbać?

Choć wymienienie najważniejszych cech dojrzałego i dobrze zgranego zespołu pracowniczego wydaje się być proste, należy pamiętać, że do osiągnięcia takiego efektu dąży się miesiącami lub latami. -Wszystko zależy od wiedzy i zdolności lidera grupy, który jako pierwszy musi odpowiadać za jej wewnętrzne ukształtowanie, częstotliwości zmian kadrowych oraz liczby pracowników składających się na zespół. Nawet w chwili osiągnięcia odpowiedniego poziomu jakości i rodzaju współpracy, manager musi pozostać czujny. Problemy i napięcia rodzą się nawet w najbardziej zgranych drużynach. – mówi psychoterapeutka Renata Borysiak.

Wchodzący do Polski nowoczesny styl zarządzania, bezpośrednio wiąże się z zarządzaniem zespołem i ma swoje przyczyny. Zadowolony pracownik, to wydajny pracownik, a co dwie głowy – to nie jedna.

Zmiany w pomocy de minimis

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radcowska Mariusz Boruch

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »