| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Finanse i rozwój > Skuteczna praca w zespole zależy od managera

Skuteczna praca w zespole zależy od managera

Umiejętność pracy w zespole, to jedno z najczęściej wypisywanych wymagań w ofertach pracy. Każdy kij ma jednak dwa końce – praca zespołowa to nie tylko posiadana przez pracownika umiejętność, ale także wynik zdolności zarządczej szefa lub managera.

Droga oraz atmosfera kawiarni i więzienia

Wspólne i jasno określone cele są kolejnym motywatorem dla zespołu. Jeżeli pracownik identyfikuje się z promowanymi przez firmę wartościami, normami, celami, to praca zgodna z własnym sumieniem jest o wiele łatwiejsza. Jasne określenie celów klaruje również wizję przyszłości firmy, a ta: w bezpośredni sposób wiąże się z przyszłością pracownika. Jeżeli nie wiemy, do czego dąży lub co właściwie reprezentuje dane przedsiębiorstwo, to nie możemy podjąć planów długoterminowych.

Panująca w biurze atmosfera powinna osiągnąć wyważone połączenie obowiązku i przyjemności. Pracownicy powinni czuć się swobodnie i bezpiecznie, ponieważ taki nastrój sprzyja twórczej współpracy.  Przy możliwości swobodnej wymiany myśli i poglądów należy pamiętać jednak o biznesowym charakterze współpracy. Nastrój w pracy nie powinien wpływać na jej jakość, ani przez nadmierne rozluźnienie, ani przez zbyt formalną i napiętą aurę pracy.

Płynność finansowa firmy – jak o nią dbać?

Choć wymienienie najważniejszych cech dojrzałego i dobrze zgranego zespołu pracowniczego wydaje się być proste, należy pamiętać, że do osiągnięcia takiego efektu dąży się miesiącami lub latami. -Wszystko zależy od wiedzy i zdolności lidera grupy, który jako pierwszy musi odpowiadać za jej wewnętrzne ukształtowanie, częstotliwości zmian kadrowych oraz liczby pracowników składających się na zespół. Nawet w chwili osiągnięcia odpowiedniego poziomu jakości i rodzaju współpracy, manager musi pozostać czujny. Problemy i napięcia rodzą się nawet w najbardziej zgranych drużynach. – mówi psychoterapeutka Renata Borysiak.

Wchodzący do Polski nowoczesny styl zarządzania, bezpośrednio wiąże się z zarządzaniem zespołem i ma swoje przyczyny. Zadowolony pracownik, to wydajny pracownik, a co dwie głowy – to nie jedna.

Zmiany w pomocy de minimis

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Profika Broker

Broker ubezpieczeniowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK