| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Finanse i rozwój > Badanie marketingowe obniży ryzyko gospodarcze

Badanie marketingowe obniży ryzyko gospodarcze

Badania marketingowe są niezbędne dla skutecznego zarządzania firmą. Dzięki zebranej informacji dotyczącej rynku, konsumpcji, działaniach konkurencji czy polityki cenowej menedżerowie firmy podejmują kluczowe decyzje, od których zależy dalsza działalność spółki.

Badania marketingowe polegają na zbieraniu i przetwarzaniu informacji dotyczącej m.in.wybranej branży, konsumpcji, działaniach konkurentów, polityki cenowej, a także dystrybucji i promocji produktów.

Badania ułatwią podjęcie decyzji

Wykorzystanie wyników analiz marketingowych w znacznej mierze obniża ryzyko, które towarzyszy działalności gospodarczej.

Wyniki badań marketingowych pomagają także określić grupę docelową, do której jest skierowana oferta firmy. Ułatwiają poznanie opinii odbiorców, a także dają możliwość prognozowania popytu na produkty i usługi.

Zobacz: Co zrobić, gdy firma nie pokrywa kosztów?

Najczęściej przedmiotem badań są:

• Badania produktu;
• Badania sprzedaży i rynku;
• Badania dotyczące reklamy;
• Badania branży i funkcjonowania firmy;
• Badania branży i funkcjonowania firmy;
• Badania związane z problemami społecznej odpowiedzialności firmy.

Ankieta i wywiad

Badania marketingowe mogą być przeprowadzone zarówno we własnym zakresie, jak i mogą być zlecone wyspecjalizowanym firmom.

Wśród najczęściej wykorzystywanych metod jest ankieta skierowana do konsumentów. W marketingu używa się głównie takich technik ankietowych jak: ankietę bezpośrednią, ankietę pocztową, ankietę telefoniczną i ankietę prasową.

Ponadto w badaniach warto jest wykorzystać wywiad, który należy do tzw. badań jakościowych. Celem wywiadu są odpowiedzi na pytania, które dotyczą motywów postępowania konsumentów. Dzięki tej metodzie poznaje się opinie i sugestie konsumentów.

Zobacz: Jak oszacować codzienne wydatki firmy?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Ewa Sokołowska – Strug

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »