| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Finanse i rozwój > Współpraca B2B - akcje marketingowe na polskim rynku

Współpraca B2B - akcje marketingowe na polskim rynku

Wiele firm w ostatnich latach uzyskuje wysokie wyniki rozpoznawalności na rynku biznesowym i konsumenckim dzięki budowaniu sieci współpracy B2B. Łączenie sieci marketingowych, promocyjnych i handlowych jest sposobem na uzyskanie zainteresowania firm z wybranych sektorów oraz klientów szukających powszechnych i szerokich baz danych, baz klientów i baz firm. Znacznym utrudnieniem są jednak trudności w ocenie prezentowanych firm i ofert oraz zakres działania wybranego portalu (różne sektory, różnorodne firmy, różne województwa).

Obecnie działające portale marketingowe i handlowe uzyskują nowych klientów i internautów oraz wejście  na rynki międzynarodowe. Budowanie coraz szerszej współpracy na polskim rynku oraz dobre perspektywy rozwoju na kolejne lata buduje dobrą reputacje i zachęcają do rozwoju współpracy. Najczęściej podstawowe wpisy są darmowe, firma uzyskuje nową promocje a portal pośredniczący nowego współpracownika i popularność, nowych klientów i internautów. Szeroko oferowane są oferty współpracy, sprzedaży i zakupu za opłatą. Dodatkowo portale pośredniczące oferują promocje tj. mailing, wprowadzanie słów kluczowych, poprawa miejsca w wyszukiwarkach czy banery i wpisy na stronie głównej. Za opłatą prowadzone są badania wyników firmy, zainteresowania i sprzedaży.

Zakładamy firmę – podatki i składki ZUS

Obciążeniem dla portali pośredniczących jest bardzo szeroka baza oraz trudności w ocenie firm i jej produktów. Wiele firm prezentuje jednak ciekawe oferty i produkty o wysokiej jakości, znane i popularne. Firmy działające na rynku polskim od wielu lat, znane szukające nowych rynków zbytu i prezentacji. Internet jest bardzo szybko rozwijającym się pośrednikiem w handlu i reklamie.  W ostatnim okresie wiele portali wprowadziło publikacje biznesowe, wpisy dotyczące rynku i komentarze rynkowe. Wprowadzane są również wydawnictwa i magazyny przez portale pośredniczące.

Główną zaletą tego sposobu handlu i promocji jest zebranie danych, prezentacji i wprowadzenie wyszukiwarek tematycznych. W ostatnich latach w ramach handlu internetowego wprowadzano wiele rozwiązań. Jednym z pierwszych ogólnopolskich portali były aukcje internetowe. Obecnie zostało Allegro, które nadal rozwija się i zdobywa internautów i firmy oraz kilka branżowych aukcji. Kolejnym rozwiązaniem dla handlu internetowego były portale branżowe, sektorowe i firmowe. Większość jednak nie uzyskała wystarczającego zainteresowania. Blogi, portale komentarzy i opinii nie przekonały wielu użytkowników Internetu i firm. Prezentacje firm i produktów na portalach wydawniczych i branżowych funkcjonują od wielu lat. W większości są to rozbudowane portale polskich wydawnictw, firm znanych od dawna, cenionych przez firmy i kupujących.

Dotacje i mikropożyczki na rozpoczęcie działalności gospodarczej

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

ASCS-Consulting Biuro Rachunkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »