REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Możliwości i przykłady inwestycji

Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
Inwestycje
Inwestycje
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W ostatnich latach najwyższe nakłady inwestycyjne odnotowano w sektorze usług i sprzedaży. Popularność i zainteresowanie tym sektorem wzrasta wśród zwykłych konsumentów i firm. Firmy szukają sposobu na zaprezentowanie się, obok stron internetowych budowanie marki wymaga inwestycji w lokale sprzedaży i usług.

REKLAMA

Najpopularniejsze jest nowoczesne budownictwo – galerie, lokale reprezentacyjne, biura reprezentacyjne. Taka lokalizacja jest niezbędna wielu firmom dla budowania wizerunku, marki i reputacji na rynku. Zasoby firmy, jej możliwości finansowe i marka to główne elementy oceniane przez potencjalnych klientów i współpracowników.

REKLAMA

W Polsce w całym kraju bardzo mocno rozwija się sektor pośrednictwa firm krajowych, międzynarodowych i korporacji.  Polska jest ważnym miejscem logistycznym dla Europy Zachodniej oraz południowej i wschodniej. Udział polskich firm, instytucji i innych organizacji handlowych na rynkach południowych i wschodnich  jest korzystny dla firm z Europy Zachodniej. Dzięki współpracy z polskimi organizacjami i firmami firmy te uzyskują dużą przewagę handlową i nowe możliwości.  Kryzys gospodarczy trwający od kilku lat znacznie obciążył wszystkie firmy w Europie i proces ten znacznie zwolnił, jednak nadal prowadzone są inwestycje w pośrednictwo i handel międzynarodowy.  Angażują się zazwyczaj firmy o wysokiej pozycji rynkowej, pewne inwestycji i przygotowane na nowe wydatki. Problemy kredytowe powodują, że firmy muszą opierać się o własne zasoby lub system współpracy, leasingu, wymiany czy partnerstwa.

Zobacz: Kredyt na innowacje od 2014 roku?

REKLAMA

Najważniejsze obecnie  dla firm decydujących się na inwestycje jest dokładne badanie rynku, kosztów i szans danego rynku. Firmy wprowadzają formy współpracy, partnerstwa czy leasingu aby rozdzielić koszty i zarządzanie inwestycją. Przed decyzją o inwestycji często są wyszukiwani klienci, konsumenci i pośrednicy. Dokładne przygotowanie inwestycji pozwala na prognozę kosztów, zysków oraz kontrolę inwestycji i jej realizacji. Firmy biorą pod uwagę różne oszczędności i nowe rozwiązania, aby ograniczyć koszty. Firmy inwestujące obok kosztów budowy i wyposarzenia oceniają koszt utrzymania m.in. energii, ogrzewania, oświetlenia oraz koszt zarzadzania budynkiem i sposób zagospodarowania budynku. Obok kosztów oceniany jest rynek konsumentów i klientów. Dopasowanie oferty jest trudne, klienci niechętnie biorą udział w takich projektach.  Badany jest również rynek sprzedaży dla sektora i branży.

Polski rynek sprzedaży zdominowały firmy i koncerny międzynarodowe. Polskie firmy krajowe i międzynarodowe utrzymują szeroką współpracę z sieciami sprzedaży w kraju i za granicą. Popularyzacja najmocniejszych firm polskich jest znaczna. Ułatwienia logistyczne, marketingowe i sprzedaży oferowane przez sieci pozwala na rozbudowanie rynku konsumentów polskich marek. Ograniczeniem są sposoby finansowania i rozliczania transakcji między firmami i sieciami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Gwarancje de minimis są niewystarczające

W ostatnich 10 latach Polskie marki uzyskały zainteresowanie i markę na rynkach Europy Zachodniej. Rynki te były trudne z powodu poziomu konkurencji, kosztów handlowych, kosztów sprzedaży oraz marketingu. Wymagania rynku i konsumentów były zbyt wysokie dla wielu polskich firm. Zmiany regulacji prawnych, rynkowych  i warunków gospodarki, gospodarowania powaliły na zaangażowanie polskich firm na rynkach Europy Zachodniej. Polska współpraca z krajami Europy Południowej i Wschodniej rozwijała się od kilku dziesięciu lat. Obecnie rozbudowana współpraca wewnątrz UE pozwala na dalszą ekspansje i rozwój na pozostałych rynkach Europy.

Zobacz: Sytuacja finansowa małych firm w 2013 roku

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA