| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Finanse i rozwój > Możliwości i przykłady inwestycji

Możliwości i przykłady inwestycji

W ostatnich latach najwyższe nakłady inwestycyjne odnotowano w sektorze usług i sprzedaży. Popularność i zainteresowanie tym sektorem wzrasta wśród zwykłych konsumentów i firm. Firmy szukają sposobu na zaprezentowanie się, obok stron internetowych budowanie marki wymaga inwestycji w lokale sprzedaży i usług.

Najpopularniejsze jest nowoczesne budownictwo – galerie, lokale reprezentacyjne, biura reprezentacyjne. Taka lokalizacja jest niezbędna wielu firmom dla budowania wizerunku, marki i reputacji na rynku. Zasoby firmy, jej możliwości finansowe i marka to główne elementy oceniane przez potencjalnych klientów i współpracowników.

W Polsce w całym kraju bardzo mocno rozwija się sektor pośrednictwa firm krajowych, międzynarodowych i korporacji.  Polska jest ważnym miejscem logistycznym dla Europy Zachodniej oraz południowej i wschodniej. Udział polskich firm, instytucji i innych organizacji handlowych na rynkach południowych i wschodnich  jest korzystny dla firm z Europy Zachodniej. Dzięki współpracy z polskimi organizacjami i firmami firmy te uzyskują dużą przewagę handlową i nowe możliwości.  Kryzys gospodarczy trwający od kilku lat znacznie obciążył wszystkie firmy w Europie i proces ten znacznie zwolnił, jednak nadal prowadzone są inwestycje w pośrednictwo i handel międzynarodowy.  Angażują się zazwyczaj firmy o wysokiej pozycji rynkowej, pewne inwestycji i przygotowane na nowe wydatki. Problemy kredytowe powodują, że firmy muszą opierać się o własne zasoby lub system współpracy, leasingu, wymiany czy partnerstwa.

Zobacz: Kredyt na innowacje od 2014 roku?

Najważniejsze obecnie  dla firm decydujących się na inwestycje jest dokładne badanie rynku, kosztów i szans danego rynku. Firmy wprowadzają formy współpracy, partnerstwa czy leasingu aby rozdzielić koszty i zarządzanie inwestycją. Przed decyzją o inwestycji często są wyszukiwani klienci, konsumenci i pośrednicy. Dokładne przygotowanie inwestycji pozwala na prognozę kosztów, zysków oraz kontrolę inwestycji i jej realizacji. Firmy biorą pod uwagę różne oszczędności i nowe rozwiązania, aby ograniczyć koszty. Firmy inwestujące obok kosztów budowy i wyposarzenia oceniają koszt utrzymania m.in. energii, ogrzewania, oświetlenia oraz koszt zarzadzania budynkiem i sposób zagospodarowania budynku. Obok kosztów oceniany jest rynek konsumentów i klientów. Dopasowanie oferty jest trudne, klienci niechętnie biorą udział w takich projektach.  Badany jest również rynek sprzedaży dla sektora i branży.

Polski rynek sprzedaży zdominowały firmy i koncerny międzynarodowe. Polskie firmy krajowe i międzynarodowe utrzymują szeroką współpracę z sieciami sprzedaży w kraju i za granicą. Popularyzacja najmocniejszych firm polskich jest znaczna. Ułatwienia logistyczne, marketingowe i sprzedaży oferowane przez sieci pozwala na rozbudowanie rynku konsumentów polskich marek. Ograniczeniem są sposoby finansowania i rozliczania transakcji między firmami i sieciami.

Zobacz: Gwarancje de minimis są niewystarczające

W ostatnich 10 latach Polskie marki uzyskały zainteresowanie i markę na rynkach Europy Zachodniej. Rynki te były trudne z powodu poziomu konkurencji, kosztów handlowych, kosztów sprzedaży oraz marketingu. Wymagania rynku i konsumentów były zbyt wysokie dla wielu polskich firm. Zmiany regulacji prawnych, rynkowych  i warunków gospodarki, gospodarowania powaliły na zaangażowanie polskich firm na rynkach Europy Zachodniej. Polska współpraca z krajami Europy Południowej i Wschodniej rozwijała się od kilku dziesięciu lat. Obecnie rozbudowana współpraca wewnątrz UE pozwala na dalszą ekspansje i rozwój na pozostałych rynkach Europy.

Zobacz: Sytuacja finansowa małych firm w 2013 roku

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Anna Mosiej

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »