| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Finanse i rozwój > Jak pozyskać stałych klientów?

Jak pozyskać stałych klientów?

Każdy przedsiębiorca, niezależnie od swojej branży, wie, jak ważne jest pozyskanie lojalnych klientów. Podstawowymi czynnikami określającymi wartość danego klienta jest: stałość i systematyczność w korzystaniu z oferowanych przez firmę usług lub w kupowaniu sprzedawanych produktów. Poniżej przedstawiamy 8 sposobów pozyskiwania lojalnych klientów.

Pomysłów na przywiązanie klientów do firmy jest wiele, ale na nic się one zdadzą, jeśli zabraknie podstawowego elementu – wysokiej jakości sprzedawanych produktów. Jeśli jednak nie mamy co do jakości najmniejszych zarzutów, a mimo wszystko przychody nie są zadowalające, musimy działać niestandardowo. Oto 8 sposobów pozyskiwania lojalnych klientów, które wykorzystywane od dawna przez największych graczy rynkowych, mogą stać się także narzędziami małych i średnich przedsiębiorstw. Wiele z nich nie wymaga dużych inwestycji, a jedynie zaangażowania i sprawnego planowania.

Są produkty, które wymagają regularnej wymiany albo posiadają wymienne części. Niektóre też potrzebują systematycznego serwisu. Dobrze jest ten fakt wykorzystać. Już przy zakupie można poprosić klienta o numer telefonu i powiedzieć, że otrzyma SMS-a przypominającego o zbliżającym się terminie wymiany produktu, czy przeglądu gwarancyjnego. W kliencie budzi to poczucie, że firmie na nim zależy, a firmie daje pewność, że klient przypomni sobie o niej. Istotą tego sposobu jest skłonienie konsumenta,by skorzystał kilkakrotnie z danych usług i w ten sposób przyzwyczaił się do tego. Sprawdza się tu powiedzenie, że przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka. Większość firm, oferujących głównie takie „cykliczne” usługi i produkty korzysta z gotowych systemów wysyłających automatycznie SMS-y albo e-maile przypominające o terminach.

Wiele firm decyduje się na zbieranie e-maili od swoich klientów i wysyłanie im regularnie newslettera. To dobre rozwiązanie, bo nie pozwala zapomnieć o firmie. Ale z drugiej strony, może czasem powodować znudzenie firmą. Dlatego ważne jest, by newsletter nie był wysyłany zbyt często, a informacje były interesujące. Dobrym rozwiązaniem jest także organizowanie promocji i konkursów dedykowanych jedynie tym klientom, którzy uczestniczą w newsletterze. Zwiększy to istotnie postrzeganą wartość tego sposobu komunikacji.

Dowiedz się również: Jakie są największe zalety newsletter'a?

Drugą formą utrzymywania kontaktu z klientami jest założenie konta w serwisie społecznościowym – od ponad roku, prym pod tym względem wiedzie Facebook. I tutaj adresy email klientów przydadzą się do sprawdzenia czy posiadają konto w tym serwisie oraz zaproszenia ich do listy znajomych. Główną formą kontaktu będzie, w tym przypadku, publikowanie aktualności, promocji i ciekawostek dotyczących firmy, usług i produktów przez nią sprzedawanych. Samo założenie konta, jako swojego rodzaju statycznej wizytówki, nie przyniesie efektu. Należy cyklicznie publikować nowe informacje na temat działań firmy i składać klientom propozycje śledzenia nowinek w tej formie.

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Programy lojalnościowe polegają na nagradzaniu klientów za to, że zachęcili do skorzystania z usługi czy zakupu produktu inne osoby.
Programy lojalnościowe polegają na nagradzaniu klientów za to, że zachęcili do skorzystania z usługi czy zakupu produktu inne osoby.

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Sklepy KOMFORT S.A.

Sklepy KOMFORT S.A. to największa w Polsce sieć specjalizująca się w sprzedaży pokryć podłogowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »