| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Finanse i rozwój > Jak pozyskać stałych klientów?

Jak pozyskać stałych klientów?

Każdy przedsiębiorca, niezależnie od swojej branży, wie, jak ważne jest pozyskanie lojalnych klientów. Podstawowymi czynnikami określającymi wartość danego klienta jest: stałość i systematyczność w korzystaniu z oferowanych przez firmę usług lub w kupowaniu sprzedawanych produktów. Poniżej przedstawiamy 8 sposobów pozyskiwania lojalnych klientów.

Wielu przedsiębiorców zauważyło, że klienci bardzo lubią, gdy okazuje się im swoje zainteresowanie po tym, jak kupią dany produkt. Chodzi o wyjście poza suchą instrukcję obsługi i dołączanie, czy to drogą elektroniczną, czy jako broszurę dodawaną do zakupów, praktycznych rad na temat możliwości, jakie daje produkt. Warto też informować o różnych dodatkach, które rozszerzą możliwości zakupionego sprzętu. Popularnym sposobem przekazu tego typu informacji są blogi adresowane do konkretnych konsumentów i wspomniane wcześniej newslettery.

Jeśli produkt jest skomplikowany w obsłudze, jego używanie można usprawnić lub też należy go w jakiś szczególny sposób pielęgnować, klient powinien się o tym dowiedzieć od swojego sprzedawcy.

Wspomniana wcześniej obsługa posprzedażowa nie powinna sprowadzać się tylko do informacji praktycznych na temat zakupionego produktu, ale również obejmować możliwość reklamacji i serwis gwarancyjny. Sytuacja, gdy konsument dostrzega jakąś usterkę czy awarię w zakupionym sprzęcie jest dla niego niekomfortowa, dlatego też mądry przedsiębiorca zrobi wszystko, by zniwelować niezadowolenie klienta. Jednym ze sposobów jest danie możliwości szybkiego zgłoszenia wady oraz możliwość śledzenia, na jakim etapie jest rozpatrywanie zgłoszonej reklamacji. Ważne, by klient sam mógł wybrać kanał obsługi – telefoniczny lub internetowy oraz by na bieżąco otrzymywał dokładnie te informacje, których oczekuje. Dzięki temu czarny PR, który może zacząć się od jednego niezadowolonego klienta i jego narzekania na złą jakość produktów, może zamienić się w pozytywny PR, który będzie chwalił sprawną obsługę posprzedażową.

Polecamy serwis Umowy w firmie

Święta to czas składania życzeń i prezentów. Wiele firm wykorzystuje ten okres, by przypomnieć klientowi czy kontrahentowi o tym, że kiedyś korzystał z ich usług lub towarów danej firmy. Najprostszym sposobem jest oczywiście wysłanie kartki świątecznej drogą elektroniczną. Trzeba jednak pamiętać, że ten sposób wykorzystuje wiele podmiotów, w związku z tym dobrze jest pomyśleć, by w jakiś sposób wyróżnić swoją wiadomość. Choćby przez niebanalny temat. Do życzeń można też dołączyć kupon rabatowy.

W przypadku urodzin najpierw trzeba zabrać daty urodzenia swoich klientów. Można to robić przy okazji, wstawiając takie pole do wypełnienia w kwestionariuszu zamówienia usługi czy towaru, albo przy rejestracji w serwisie czy sklepie internetowym. Innym sposobem jest zorganizowanie  konkursu-loterii, w którym wziąć mogą wszyscy klienci, którzy wypełnią kupon wpisując takie dane jak imię i nazwisko, adres e-mail i datę urodzenia. Chodzi o to, by konsument nie wiedział w jakim celu prosimy go o podanie tej daty i zapomniał o tym fakcie. Dzięki temu życzenia urodzinowe i prezent, który do nich będzie dołączony, staną się miłą niespodzianką.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Skórski

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »