REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Specjalista ds. zakupów pomoże firmie zaoszczędzić

 HAYS Poland
Doradztwo personalne
Specjalista ds. zakupów pomoże firmie zaoszczędzić
Specjalista ds. zakupów pomoże firmie zaoszczędzić

REKLAMA

REKLAMA

Choć kryzys uderzył we wszystkie gałęzie gospodarki, są firmy świetnie które odnajdują się w tej sytuacji. Pracodawcy docenili m.in. rolę specjalistów ds. zakupów. Dobry kupiec to realne pieniądze w postaci oszczędności.

Dotychczas na polskim rynku pracy działy zakupów charakteryzowały się bardzo małą rotacją pracowników. Wynikało to przede wszystkim z niewielkiej liczby nowych wakatów w tym obszarze biznesowym, jak również z pewnego niedowartościowania działu zakupów przez pracodawców na rynku polskim.

REKLAMA

Duża część osób pracujących „w zakupach” przyznaje, że początek pracy w tym dziale nie był świadomą decyzją, a zawodowym przypadkiem. Trudno się temu dziwić biorąc pod uwagę fakt, iż w Polsce, kierunki kształcące kadrę specjalistyczną w zakresie zakupów, są dopiero w powijakach. Trzeba przyznać, że pomimo braku specjalistycznych uczelni, polscy „eksperci zakupowi” cieszą się dużym uznaniem w całej Europie.

Dział zakupów dba o oszczędności firmy

REKLAMA

Dział zakupów, jako jeden z nielicznych, paradoksalnie skorzystał na obecnym spowolnieniu gospodarczym. Zakupy w organizacji zaczęły być bardziej doceniane, a pracodawcy zauważyli, że dobry „Buyer” (Kupiec), to realne pieniądze w postaci oszczędności. Dzięki temu na rynku pracy pojawiły się nowe możliwości dla ekspertów ds. zakupów.

Wiele organizacji obecnie powiększa swoje działy zakupowe, zatrudniając nowych pracowników. Jest też duża grupa firm, które dotychczas nie miały w swoich strukturach oddzielnego departamentu zakupów komercyjnych (zakupów, które czynione są na potrzeby całej organizacji).

Kryzys gospodarczy to dobry czas na stworzenie takiego działu i przekazanie odpowiedzialności za wydatki ekspertom ds. zakupów. Okazuje się, że taka inwestycja bardzo szybko się zwraca. Dobry Kupiec, który potrafi analizować, wyszukiwać dostawców i dobrze negocjować, może bardzo przyjemnie zaskoczyć swojego pracodawcę, redukując koszty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak uniknąć błędów przy tworzeniu polityki cenowej firmy

Skala tych działań ma bardzo istotny, pozytywny wpływ na ostateczny wynik finansowy firmy. Dobry moment gospodarczy na rynku pracy, a także duży potencjał, niewykorzystywanych w pełni możliwości, sprawia, że działy zakupów w Polsce mają przed sobą okres rozwoju zarówno ilościowego jak i jakościowego.

Jaki jest idealny „kupiec”

REKLAMA

W obliczu pozytywnych perspektyw na rynku pracy w obszarze stanowisk zakupowych warto odpowiedzieć sobie na pytanie: Jakie cechy powinien mieć dobry Kupiec? Na pewno powinien charakteryzować się umiejętnościami analitycznego myślenia, kompetencjami perswazji i negocjacji oraz posiadać zdolności budowania pozytywnych relacji i komunikowania się z ludźmi.

Kupiec, bez względu na specyfikę zakupów, jest w stałym kontakcie nie tylko z dostawcami, lecz także z wieloma działami wewnątrz swojej organizacji. Praca w dziale zakupów wymaga także wysokiej dynamiki działania i odporności na stres. W roli Kupca dobrze sprawdzają się osoby, które posiadają umiejętności planowania, potrafią pracować z cyframi i ciągle poszukują możliwości optymalizacyjnych. Reszta to czas i doświadczenie, które zdobywa się podczas pracy.

Polecamy: Jak oszacować codzienne wydatki firmy

Działy zakupów w Polsce mają przed sobą perspektywy rozwoju oraz wzrostu ich znaczenia w organizacjach. Obecne trendy wskazują, iż mogą powstawać nowe stanowiska w obszarze zakupów, a firmy z czasem staną przed potrzebą doboru wykwalifikowanej kadry.

Katarzyna Komornik, Consultant HAYS Recruiting experts in Procurement

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    REKLAMA

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    REKLAMA