| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Finanse i rozwój > Utrzymaj produkcję w toku

Utrzymaj produkcję w toku

Zatrzymać klienta i zdobyć nowego odbiorcę wyrobów Twojej firmy pomoże ciągły rozwój produkcji. Nawet gdy masz już mocną pozycję na rynku nie zapominaj o konkurencji, która podaje klientowi co raz nowe rozwiązania.

Musisz utrzymywać produkcję w toku. Właściciel kwiaciarni może zaaranżować nową wystawę sklepową albo, tak jak Holden, możesz zbudować od podstaw samochód marki Monaro.

Lokalny rzeźnik, u którego się zaopatruję, właśnie to zrobił. Wiele lat temu wykorzystał próżniowe opakowania na mięso, a ostatnio zaproponował klientom filety rybne, które były rozszerzeniem i tak bogatej już oferty produktowej. Ale czasami wystarczy jedynie zmienić kolor opakowania i już masz „nowy” produkt. Niektóre małe i średnie przedsiębiorstwa skorzystały właśnie z takiej możliwości.

Polecamy: Przewaga konkurencyjna dzięki innowacjom

Pozwól, że opowiem Ci o mojej znajomej, Michelle Matthews. Michelle w swojej książce Shopping Secrets zaprezentowała unikatowe podejście do handlu detalicznego. W książce zostały skatalogowane dziwne i wspaniałe rozwiązania, dalekie od tradycyjnego rozumienia handlu.

Potem opracowała Bar Secrets: Hard to Find Hot Bars and Cool Lounges. Jednak tym razem nie była to klasyczna książka, a raczej zbiór 52 kart, przypominających karty do gry, które prezentowały życie nocne w Melbourne i Sydney Miały rozmiar pudełka od papierosów i wznieciły wśród klientów ogień. Pomysł był taki sam jak w przypadku Shopping Secrets, ale produkt był nowy, w nowym opakowaniu i zdobył nowe rynki.

Oczekując wysokiej sprzedaży, Michelle dbała o to, by jej rurociąg nowych produktów był nieustannie zapełniony. Teraz podbija cały świat, a w roku 2005 otrzymała nagrodę Tourism Victoria Award (w kategorii mediów).

Polecamy: Jakie są korzyści z Partnerstwa Publiczno-Prywatnego

Artykuł jest fragmentem książki „Wielki biznes. Czego możesz nauczyć się od największych firm”, autor Mark Brownley, wydawnictwo Onepress.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Marlena Skiba

Dyrektor Zarządzający w firmie Usługi Doradcze Smart Solutions

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »