| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Finanse i rozwój > Zmieniając dostawcę energii firma może zaoszczędzić

Zmieniając dostawcę energii firma może zaoszczędzić

Optymalizacja kosztów zakupu energii w przedsiębiorstwie to pracochłonne zadanie. Korzyści mogą być jednak duże, bo pozwalają prosto i skutecznie obniżyć koszty zakupu energii w firmie.

Korzyści z rezygnacji z usług starego koncernu energetycznego wynikają przede wszystkim z niższej ceny zaoferowanej przez nowego sprzedawcę energii. Natomiast gwarancja stałej ceny w nowej ofercie stanowi ochronę przed niekorzystnymi zmianami cen prądu, które często bez wystarczającej zapowiedzi wprowadzają lokalne zakłady energetyczne. Należy podkreślić, że zmiana sprzedawcy sprowadza się do podpisania umowy z nowym sprzedawcą i udzieleniu mu pełnomocnictwa do zajęcia się stroną formalną odejścia od starego sprzedawcy.

Od tej pory będziemy otrzymywać dwie faktury, w tym jedną od zakładu energetycznego za dystrybucję energii oraz drugą za samą energię z niższymi cenami od nowego sprzedawcy energii.

Wielkość zysków wynikających ze zmiany sprzedawcy energii na nowego zależna jest od rodzaju przedsiębiorstwa, wielkości zużycia oraz jego lokalizacji. Jak twierdzi Łukasz Izbaner z firmy monitoringu kosztów w przemyśle Metrium.eu, odejście od starego sprzedawcy energii jest opłacalne nawet dla małej firmy, ale najwięcej zyskują właściciele przedsiębiorstw, które są w taryfach C2x oraz B. 

Polecamy: Jak uniknąć błędów przy tworzeniu polityki cenowej firmy

Małe firmy usługowe mają zazwyczaj taryfy C11 lub C12 i zmiana sprzedawcy to oszczędności rzędu kilkuset złotych rocznie. Średnie firmy produkcyjne otrzymujące faktury w taryfach C21 lub C22 zyskują najszybciej i stosunkowo najwięcej, bo zmiana sprzedawcy jest tak samo prosta jak w małych firmach a wymierny zysk to nawet kilkanaście tysięcy złotych w okresie trwania nowej umowy (zazwyczaj 12 miesięcy).

Optymalizacja kosztów zużycia energii w firmie produkcyjnej w taryfie B wymagają większego nakładu pracy i czasami kosztów, ale oszczędności mogą sięgać nawet powyżej stu tysięcy złotych w okresie 1 roku od zmiany sprzedawcy na tańszego.

Wśród firm energetycznych które aktywnie walczą o pozyskanie nowych klientów biznesowych należy wymienić wszystkie znane koncerny energetyczne Enea, Energa Obrót, Enion, EnergiaPro Gigawat i Enion wchodzące w skład grupy Tauron, PKP Energetyka, Polska Grupa Energetyczna, RWE Polska oraz Vattenfall Sales Poland . W zależności od sytuacji na rynku hurtowym i ceny po której koncerny zakupiły energię, oferta każdego z tych koncernów będzie kierowana do innej grupy docelowej. Ceny będą też zależeć od strategii rynkowej przyjmowanej przez te koncerny.

Na przykład, m.in. w związku z wejściem na warszawską giełdę, ostatnio szczególnie atrakcyjną ofertę dedykowaną dla średnich i dużych przedsiębiorstw produkcyjno-usługowych przedstawia Tauron.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

ProfiAuto

ProfiAuto to należąca do firmy Moto-Profil marka zrzeszająca ponad 150 hurtowni, sklepów i warsztatów, znajdujących się w miastach na terenie całej Polski. Pod szyldem ProfiAuto funkcjonują wyselekcjonowane, najlepsze na rynku motoryzacyjnym podmioty.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK