| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Finanse i rozwój > Wsparcie ze strony firm consultingowych

Wsparcie ze strony firm consultingowych

Usystematyzowanie działań, wskazanie odpowiednich kierunków rozwoju i organizowanie kanałów sprzedaży to zaledwie kilka działań, z powodu których firmy decydują się na współpracę z doradcami biznesowymi.

Małe i średnie firmy koncentrują się na głównym nurcie swojej działalności:

a. produktach, które wytwarzają;
b. lub usługach, które świadczą.

Nie do końca jednak wiedzą, jak zarządzać firmą, jak do klientów docierać i jak ich obsługiwać.

Polecamy: Czy upadłość firmy w Polsce oznacza jej upadłość w całej UE

Chcą koncentrować się na swoim core biznesie, czyli działalności głównej, natomiast potrzebują wsparcia w:

a. organizowaniu kanałów sprzedaży;
b. zwiększaniu liczby klientów;
c. pozyskiwaniu podwykonawców oraz kontrahentów.

Dlatego także firmy z sektora MŚP powinny zwrócić uwagę na możliwość skorzystania z usług firm zewnętrznych, zajmujących się doradztwem biznesowym.

Najczęściej małe i średnie firmy potrzebują pomocy w:

a. usystematyzowaniu działań;
b. wskazaniu odpowiednich kierunków rozwoju, które będą wpisane w ich potrzebę- zoptymalizują działania dotychczasowe;
c. wskażą nowe, z uwzględnieniem możliwości budżetowych firmy.

Ponadto firmy podejmują taką współpracę ze względu na to, aby nie zatrudniać wielu specjalistów w swoich firmach, dla których nie mają aż tyle pracy, aby zajęcia zajmowały im cały etat.

Zlecanie działań księgowych na zewnątrz jest coraz bardziej popularne. I tym tokiem myślenia idąc właściciele firm, osoby zarządzające, zaczynają szukać wsparcia na zewnątrz, szukają firm zajmujących się doradztwem w zakresie rozwoju przedsiębiorstw, opracowywania strategii, optymalizacji procesów.

Polecamy: Wybór formy opodatkowania dochodów firmy

Firmy consultingowe doskonale wpisują się w te potrzeby, ale pod warunkiem, że naprawdę znają się na tym, w czym chcą doradzać, mają przygotowanie teoretyczne i istotną praktykę w obszarach, którymi się zajmują. Mając doświadczenie są fachowcami praktykami.

Stąd ich siła - zależy im na kliencie i na jego rozwoju, poza tym dostarczają praktycznych, osadzonych w realiach wskazówek, a nie teoretycznych sugestii.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Kałła

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK