| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Finanse i rozwój > Wsparcie ze strony firm consultingowych

Wsparcie ze strony firm consultingowych

Usystematyzowanie działań, wskazanie odpowiednich kierunków rozwoju i organizowanie kanałów sprzedaży to zaledwie kilka działań, z powodu których firmy decydują się na współpracę z doradcami biznesowymi.

Małe i średnie firmy koncentrują się na głównym nurcie swojej działalności:

a. produktach, które wytwarzają;
b. lub usługach, które świadczą.

Nie do końca jednak wiedzą, jak zarządzać firmą, jak do klientów docierać i jak ich obsługiwać.

Polecamy: Czy upadłość firmy w Polsce oznacza jej upadłość w całej UE

Chcą koncentrować się na swoim core biznesie, czyli działalności głównej, natomiast potrzebują wsparcia w:

a. organizowaniu kanałów sprzedaży;
b. zwiększaniu liczby klientów;
c. pozyskiwaniu podwykonawców oraz kontrahentów.

Dlatego także firmy z sektora MŚP powinny zwrócić uwagę na możliwość skorzystania z usług firm zewnętrznych, zajmujących się doradztwem biznesowym.

Najczęściej małe i średnie firmy potrzebują pomocy w:

a. usystematyzowaniu działań;
b. wskazaniu odpowiednich kierunków rozwoju, które będą wpisane w ich potrzebę- zoptymalizują działania dotychczasowe;
c. wskażą nowe, z uwzględnieniem możliwości budżetowych firmy.

Ponadto firmy podejmują taką współpracę ze względu na to, aby nie zatrudniać wielu specjalistów w swoich firmach, dla których nie mają aż tyle pracy, aby zajęcia zajmowały im cały etat.

Zlecanie działań księgowych na zewnątrz jest coraz bardziej popularne. I tym tokiem myślenia idąc właściciele firm, osoby zarządzające, zaczynają szukać wsparcia na zewnątrz, szukają firm zajmujących się doradztwem w zakresie rozwoju przedsiębiorstw, opracowywania strategii, optymalizacji procesów.

Polecamy: Wybór formy opodatkowania dochodów firmy

Firmy consultingowe doskonale wpisują się w te potrzeby, ale pod warunkiem, że naprawdę znają się na tym, w czym chcą doradzać, mają przygotowanie teoretyczne i istotną praktykę w obszarach, którymi się zajmują. Mając doświadczenie są fachowcami praktykami.

Stąd ich siła - zależy im na kliencie i na jego rozwoju, poza tym dostarczają praktycznych, osadzonych w realiach wskazówek, a nie teoretycznych sugestii.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Lubasz i Wspólnicy

Kancelaria Radców Prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »