| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > CEIDG > Zmiana danych w CEIDG przez Internet

Zmiana danych w CEIDG przez Internet

By wprowadzić zmiany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej przedsiębiorca nie musi już tracić czasu w urzędzie gminy. Zmian można dokonać drogą internetową - szybko i nie wychodząc z domu. Jak zmienić dane w CEIDG przez Internet?

Osoby prowadzące działalność gospodarczą, nie muszą już osobiście stawiać się w urzędzie i czekać w kolejce, by zaktualizować informacje o ich biznesie.

Kiedy zmieniamy wpis?

Obowiązek aktualizacji danych we wpisie może wynikać z wielu sytuacji, na przykład kiedy zmieniamy charakter naszej działalności gospodarczej. Wtedy też powinniśmy wpisać nowy kod Polskiej Klasyfikacji Działalności.

Pan Jan prowadził sprzedaż hurtową i detaliczną pojazdów samochodowych z wyłączeniem motocykli (kod PKD 45. 1). Teraz chce jednak zająć się jedynie konserwacją i naprawą pojazdów samochodowych z wyłączeniem motocykli (kod PKD 45.2).

Rejestracja firmy w CEIDG przez pełnomocnika

Zmiany we wpisie CEIDG będziemy musieli dokonać także wtedy, gdy nasza firma zmieniła adres swojej siedziby, przeniosła placówkę do innego miasta lub gdy otwiera nowe miejsce wykonywania działalności. Podobnie w przypadku, gdy przedsiębiorca ma zamiar przejść z podatku miesięcznego na kwartalny lub na odwrót – zamiast zgłaszać ten fakt w urzędzie skarbowym, wystarczy wypełnić odpowiedni formularz w Internecie. Także zmiana firmy księgowej czy biura rachunkowego obsługującego przedsiębiorcę, wymaga uwzględnienia we wpisie.

Ważne! Aktualizacji w CEIDG należy dokonywać w ciągu siedmiu dni od powstania zmiany!

Opłata za udostępnianie danych z CEIDG

Co jest potrzebne?

Przede wszystkim przedsiębiorca musi posiadać coś, co identyfikowałoby go w sieci. Funkcję tę pełni podpis elektroniczny albo profil zaufany ePUAP. W związku z kosztownym utrzymaniem podpisu elektronicznego, nie jest on zbyt popularny wśród drobnych przedsiębiorców. Profil ePUAP jest natomiast bezpłatny, choć korzystanie z niego wydaje się nieco skomplikowane.

Porozmawiaj o tym na naszym forum!

Jak założyć?

Najpierw powinniśmy otworzyć konto na elektronicznej platformie usług administracji publicznej i złożyć wniosek o założenie profilu zaufanego, podając podstawowe dane identyfikacyjne. Następnie musimy potwierdzić profil w jednym z urzędów znajdujących się na liście epuap.gov.pl. Pracownik danego urzędu sprawdzi poprawność podanych przez nas danych i zatwierdzi profil.

Czy można świadczyć usługi bez wpisu do CEIDG?

Co dalej?

Mając zaufany profil ePUAP, uzyskujemy dostęp do swojej firmy logując się na stronie firma.gov.pl i to tam możemy dokonywać zmian. Wprowadzanie aktualizacji jest bezpieczne i każdorazowo potwierdzane e-mailem przez urząd. Na naszym koncie ePUAP możemy także przeglądać historię zmian danych.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Accace Poland

Accace wywodzi się z Europy Środkowo-Wschodniej. Naszymi założycielami są przedsiębiorcy, którzy podjęli się zaoferowania klientom usług najwyższej jakości, w rozsądnych cenach, wykonywanych przez wykwalifikowanych profesjonalistów. Przez lata Accace stał się jedną z najbardziej dynamicznych firm outsourcingowych i doradczych w regionie.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »