| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > CEIDG > Przesyłanie wniosku do CEIDG pocztą

Przesyłanie wniosku do CEIDG pocztą

Wniosek do CEIDG można złożyć poprzez Internet oraz w sposób tradycyjny. Czy możliwe jest przesłanie wniosku do CEIDG pocztą?

Zgodnie z art. 26 ust. 1 – 4 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. 2010 r. Nr 220, poz. 1447, z późn. zm.), zwanej dalej: „s.d.g.”,  osoba fizyczna składa wniosek o wpis do CEIDG za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej CEIDG, w Biuletynie Informacji Publicznej ministra właściwego do spraw gospodarki oraz za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej. System teleinformatyczny CEIDG przesyła wnioskodawcy na wskazany adres poczty elektronicznej potwierdzenie złożenia wniosku. Jest to podstawowy sposób składania wniosków przez przedsiębiorców, ponieważ mogą oni korzystać z tego rozwiązania, co do zasady, z dowolnego miejsca.

Wniosek o wpis do CEIDG może być również złożony na formularzu zgodnym z formularzem, o którym mowa w ust. 1, w wybranym przez przedsiębiorcę urzędzie gminy:

1) osobiście albo

2) wysłany listem poleconym.

Organ gminy potwierdza tożsamość wnioskodawcy składającego wniosek osobiście  i potwierdza wnioskodawcy, za pokwitowaniem, przyjęcie wniosku.

Zobacz: Oszuści pobierają opłaty za wpis do CEIDG

Organ gminy przekształca wniosek na formę dokumentu elektronicznego, opatruje go podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu, przy zachowaniu zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym, albo podpisuje podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, albo podpisuje podpisem osobistym, o którym mowa w przepisach o dowodach osobistych, albo podpisuje w inny sposób akceptowany przez system CEIDG umożliwiający jednoznaczną identyfikację osoby przesyłającej wniosek oraz czasu jego przesłania i przesyła do CEIDG nie później niż następnego dnia roboczego od dnia jego otrzymania.

Wniosek o wpis do CEIDG składany osobiście opatrzony jest własnoręcznym podpisem wnioskodawcy, natomiast wniosek o wpis do CEIDG wysłany listem poleconym opatrzony jest własnoręcznym podpisem wnioskodawcy, którego własnoręczność poświadczona jest przez notariusza (art. 27 ust. 8 i 9 s.d.g.).

Zgodnie z powyższym należy uznać, że jeżeli wnioskodawca przesłał do urzędu gminy wniosek o wpis do CEIDG, który został przez niego podpisany, jednak brak jest poświadczenia własnoręczności tego podpisu przez notariusza, wówczas należy wezwać przedsiębiorcę do skorygowania lub uzupełnienia wniosku, wskazując uchybienia, w terminie 7 dni roboczych, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania (art. 27 ust. 4 w zw. z art. 27 ust. 1 pkt 6 s.d.g.).

Zobacz: Zmiany w CEIDG ułatwią prowadzenie firmy

Źródło: Ministerstwo Gospodarki

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Connected Life Magazine

Connected Life Magazine jest pierwszym w Polsce pismem skupiającym uwagę na zagadnieniach z zakresu rosnącego rynku Internetu Rzeczy i szeroko rozumianych usługach connected.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »