| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > CEIDG > Rejestr pełnomocnictw CEIDG

Rejestr pełnomocnictw CEIDG

Rejestr pełnomocnictw w CEIDG wystartował 1 styczni 2012. Dowiedz się w jaki sposób przedsiębiorca może skorzystać z rejestru pełnomocnictw w CEIDG.

Przedsiębiorcy załatwiający sprawy urzędowe przez pełnomocników od 1 stycznia 2012 roku mogą cieszyć się uproszczeniami dzięki rejestrowi pełnomocnictw w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Przy załatwianiu konkretnej sprawy administracyjnej nie będzie potrzebne okazywanie lub dołączanie osobnych dokumentów, o ile wcześniej fakt udzielenia pełnomocnictwa został uwidoczniony w CEIDG.

Rozwiązane to oznacza w praktyce, że urząd prowadzący sprawę przedsiębiorcy będzie sprawdzał, czy pełnomocnictwo jest uwidocznione w CEIDG (zamiast doręczania dokumentu pełnomocnictwa). Ułatwi ono zwłaszcza załatwianie spraw przez pełnomocników drogą elektroniczną. Uprości to także kontakty między samymi przedsiębiorcami.

Polecamy: CEIDG - vademecum

Przedsiębiorca zamierzający skorzystać z tego rozwiązania powinien zgłosić informację o pełnomocnikach ustanowionych wcześniej zgodnie z odrębnymi przepisami (np. Kodeks cywilny, Kodeks postępowania administracyjnego i inne) oraz w formie przewidzianej tymi przepisami do CEIDG. Powinien wskazać przy tym zakres spraw, które to pełnomocnictwo obejmuje, oraz podać następujące dane pełnomocnika:

  • Imię i nazwisko,
  • Firmę,
  • Datę urodzenia,
  • Numer PESEL, o ile taki posiada,
  • Numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile taki posiada,
  • Informację o obywatelstwie polskim, o ile takie posiada, i innych obywatelstwach,
  • Oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu zamieszkania, adresu do doręczeń oraz adresu, pod którymi jest wykonywana działalność gospodarcza pełnomocnika, adresu  poczty elektronicznej oraz strony internetowej, o ile takie posiada.

Polecamy: Jakie dane podlegają wpisowi do CEIDG?

W formularzu CEIDG-1 Wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej rubryką właściwą do poinformowania o wyznaczonym pełnomocniku jest rubryka 30 „Udzieliłem pełnomocnictwa do prowadzenia moich spraw”, wraz z podrubrykami 30.1, 30.2, 30.3, 30.4.

Jeżeli wnioskodawca ustanowił więcej niż jednego pełnomocnika, informację o kolejnych pełnomocnikach może zgłosić za pomocą załącznika CEIDG-PN. Wskazanie pełnomocnika nie jest obowiązkowe.

Należy pamiętać, że:
1) Samo wskazanie pełnomocnika w CEIDG nie jest równoznaczne z jego ustanowieniem.
2) Zapis o rejestrze pełnomocnictw nie będzie dotyczyć spraw prowadzonych na podstawie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz ustawy o kontroli skarbowej.

Źródło: eu-go.gov.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Witkowska

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »