| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > CEIDG > Jak wypełnić formularz CEIDG-1?

Jak wypełnić formularz CEIDG-1?

Funkcjonowanie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) ułatwia założenie własnej firmy i dopełnianie związanych z nią formalności. Dzięki formularzowi dostępnemu przez Internet będzie to możliwe bez wychodzenia z domu. Wystarczy wypełnienie elektronicznego wniosku CEIDG-1. Jak to zrobić?

Ogólne zasady wypełniania wniosku CEIDG-1

Wniosek CEIDG-1 dla osób fizycznych wykonujących działalność gospodarczą jest jednocześnie wnioskiem o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (REGON), zgłoszeniem identyfikacyjnym albo aktualizacyjnym do naczelnika urzędu skarbowego, oświadczeniem o wyborze formy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych, zgłoszeniem albo zmianą zgłoszenia płatnika składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, albo oświadczeniem o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników. Służy także do dokonywania aktualizacji danych nieobjętych wpisem do CEIDG.

Wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) stanowią wszystkie jego części jeżeli są wypełnione (CEIDG-RD, MW, RB, SC, PN).

Zgłoszenie osoby ubezpieczonej, w tym prowadzącej działalność gospodarczą, do ubezpieczeń społecznych lub ubezpieczenia zdrowotnego następuje niezależnie od złożenia wniosku CEIDG-1, w formie zgłoszenia ZUS ZUA albo ZUS ZZA, przekazywanego w formie elektronicznej lub pisemnej bezpośrednio do ZUS. Szczegółowe informacje są dostępne na stronie www.zus.pl .

Dane, określone w art. 37 ust. 1 pkt 1 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej są jawne.

1. Wniosek należy wypełnić komputerowo albo na maszynie lub długopisem pismem wyraźnym, bez poprawek i skreśleń.

2. W razie potrzeby dokonania korekty złożonego w formie pisemnej wniosku należy wypełnić dodatkowy formularz CEIDG-POPR.

3. Wszystkie daty należy podawać w formacie RRRR-MM-DD (standard ISO 8601).

4. Wniosek CEIDG-1 w formie papierowej składa się w dowolnym urzędzie gminy (ewentualnie urzędzie miasta).

5. Wniosek CEIDG-1 może być także złożony w formie elektronicznej za pomocą formularza dostępnego na stronie internetowej www.ceidg.gov.pl.

Warto pamiętać, że system może uznać wniosek za niepoprawny. W takiej sytuacji wypełniający wniosek zostanie poinformowany o niepoprawności wniosku. Jeżeli natomiast złożenie wniosku nastąpiło w urzędzie gminy lub miasta, wnioskodawca zostanie wezwany do jego skorygowania lub uzupełnienia. 

Możliwe jest również wypełnienie wniosku w kreatorze dostępnym na stronie internetowej CEIDG i udaniu się z jego wydrukiem bądź zanotowanym kodem (przypisanym do formularza) do urzędu.

Polecamy: Formularz CEIDG-1 obowiązujący od 1 lipca 2011

Rubryki i pola wypełniane w zależności od rodzaju składanego wniosku:

Wniosek o wpis do CEIDG nowego przedsiębiorcy:

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Wioletta Małota

Konsultant Międzykulturowy i HR, Executive Mentor &Coach

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »