REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie zmiany w zakresie punktów kontaktowych?

Tomasz  Piotrowski
Prawnik, aplikant radcowski.
Jakie zmiany w zakresie punktów kontaktowych?
Jakie zmiany w zakresie punktów kontaktowych?

REKLAMA

REKLAMA

Punkt kontaktowy kierowany jest przez ministra właściwego do spraw gospodarki. Jego zadaniem jest ułatwienie przedsiębiorcom dopełniania procedur związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz udzielanie im niezbędnych informacji. Zadania te punkt kontaktowy realizuje za pośrednictwem strony internetowej. Jakim zmianom podlegać będzie Punkt w związku z wprowadzeniem CEIDG? Przeczytaj.

Między innymi punktu kontaktowego dotyczyć będą zmiany zawarte w przygotowanej przez Ministerstwo Gospodarki nowelizacji ustawy z 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej.

REKLAMA

Korektą zostanie objęty przede wszystkim przepis normujący obowiązek właściwych organów państwowych odpowiadania na wnioski o udzielenie informacji dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej.

Przedmiotowy zakres tych informacji określa przepis art. 22b ust. 1 u.s.d.g. Są to np. informacje dotyczące procedur i formalności wymaganych przy prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Zgodnie z ustawą w obecnym brzmieniu organ państwowy ma obowiązek niezwłocznie odpowiadać na wnioski o udzielenie informacji, o których mowa wyżej. Brzmi obiecująco, jednak praktyka pokazała, że wyrażenie „niezwłocznie” jest różnie rozumiane przez poszczególne urzędy i średni czas oczekiwania na odpowiedź wynosi 4 tygodnie.

Brak konkretnych ram czasowych określających obowiązek odpowiedzi na zapytanie daje urzędom pewną dowolność w decydowaniu o tym, kiedy zareagować na wniosek przedsiębiorcy. Nowelizacja u.s.d.g. ma zmienić ten niezadowalający stan rzeczy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Według znowelizowanych przepisów ustawy właściwy organ będzie odpowiadał niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni roboczych, na wnioski o udzielenie informacji. Natomiast w przypadku spraw wymagających konsultacji z innymi właściwymi organami, termin na odpowiedź może zostać przedłużony do 21 dni roboczych.

Polecamy: Czym jest rejestr pełnomocnictw?

W razie otrzymania przez urząd wniosku błędnego, nieuzasadnionego lub zawierającego braki, organ państwowy ma obowiązek niezwłocznego poinformowania wnioskodawcy.

Dwie kolejne zmiany, które wprowadzi nowelizacja dotyczyć będą organizacyjnych aspektów działania punktu kontaktowego.

Znowelizowana ustawa wprost będzie wskazywać obowiązek właściwych organów państwowych (w tym przypadku np. urzędów pracy) dostarczania punktowi kontaktowemu informacji z zakresu prawa pracy.

Polecamy: Czym jest SAGED?

Zdjęty zostanie obowiązek wydania przez Radę Ministrów rozporządzenia określającego szczegółowe warunki współpracy właściwych organów w zakresie dotyczącym funkcjonowania punktu kontaktowego. Obecnie taki obowiązek wyraża przepis u.s.d.g. i mimo niewywiązania się z niego przez RM, współpraca organów państwowych na tym polu przebiega prawidłowo.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    REKLAMA

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    REKLAMA