| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

ABC małej firmy

Zawieszenie działalności – poradnik krok po kroku

Aktualizacja: 15.09.2014

Zawieszenie działalności gospodarczej jest dobrym rozwiązaniem dla firm borykających się z przejściowymi kłopotami finansowymi lub podmiotów zajmujących się działalnością sezonową. Przedstawiamy poradnik, który zawiera najważniejsze informacje o zawieszeniu działalności oraz krok po kroku przedstawi jak zawiesić działalność firmy. »

Reklamacja rachunku telefonicznego – płacić czy nie?

Aktualizacja: 15.09.2014

Gdy rachunek telefoniczny okazuje się wyższy niż sądziliśmy, mamy możliwość reklamacji. Czy w trakcie postępowania reklamacyjnego należy opłacić kwestionowany rachunek? »

Pieniądze od ZUS na poprawę warunków BHP w firmach

Aktualizacja: 15.09.2014

ZUS daje możliwość ubiegania się o środki pomocowe na inwestycje związane z poprawą BHP w firmach. Dla przedsiębiorców, wciąż czekających na uruchomienie dotacji unijnych z nowego budżetu na lata 2014-2020, może to być ostatnia okazja na zdobycie wsparcia finansowego swoich inwestycji jeszcze w tym roku. Wnioski można już składać - w puli czekają ponad 32 mln złotych. A ZUS obiecuje, że dla nikogo ich nie zabraknie. »

Zastosowanie faksymile w działalności gospodarczej

Aktualizacja: 11.09.2014

Wielu przedsiębiorców oraz członków zarządu wykonując swoje obowiązki wykorzystuje narzędzie jakim jest faksymile, czyli pieczęć zastępująca odręczny podpis. Faksymile używana osobiście lub powierzona zaufanemu pracownikowi, służy zazwyczaj do „podpisywania” pism o mniejszym znaczeniu, korespondencji seryjnej, ale niekiedy również umów cywilnoprawnych, czy też innych dokumentów urzędowych. »

Adres do korespondencji prowadzącego działalność w domu

Aktualizacja: 10.09.2014

Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą zarejestrowaną na adres domowy otrzymuje dużą ilość listów poleconych dotyczących jego firmy. Czy taki przedsiębiorca mógłby uniknąć niedogodności przyjmowania korespondencji firmowej i podać inny adres do odbioru pism urzędowych? »

Wezwanie do wykonania umowy

Aktualizacja: 08.09.2014

Wezwanie do wykonania umowy powinno zawierać termin oraz sposób realizacji umowy. W jaki sposób domagać się wykonania umowy sprzedaży pokazujemy na przykładzie zakupu mebli. »

Kiedy sprzedawca może odmówić sprzedaży?

Aktualizacja: 08.09.2014

W dyskoncie spożywczym klientce odmówiono sprzedaży produktów, które wybrała. Jako powód podano, że towary nie były umieszczone w przeznaczonym do tego koszyku sklepowym, włożyła je do przyniesionej ze sobą torby. Czy sprzedawca miał prawo odmówić sprzedaży produktów? »

Dopuszczalność zawarcia czynności z samym sobą

Aktualizacja: 04.09.2014

Zawarta w art. 108 Kodeksu cywilnego (dalej k.c.) zasada zakazu dokonywania przez pełnomocnika czynności prawnej z sobą samym, została przede wszystkim wprowadzona w celu ochrony interesów mocodawcy. Zakaz ten znajduje zastosowanie zarówno w sytuacji, gdy pełnomocnik jest drugą stroną umowy zawieranej w imieniu mocodawcy, jak również wtedy, gdy reprezentuje on jednocześnie obie strony czynności prawnej. »

Korzystanie z referencji w prowadzeniu działalności gospodarczej

Aktualizacja: 03.09.2014

Kontrahenci często udzielają przedsiębiorcom pisemnych referencji dotyczących prowadzonej przez nich działalności. Czasem można narazić się jednak na naruszenie praw autorskich poprzez wykorzystywanie cudzej renomy firmy. Jakie są granice prawne korzystania z pisemnych referencji? »

Zawieszenie działalności sezonowej przez przedsiębiorcę

Aktualizacja: 05.09.2014

Koniec wakacji to również dla wielu przedsiębiorców zakończenie działalności sezonowej. Jeżeli jednak w następnych sezonach przedsiębiorca zdecyduje się na kontynuację działalności, powinien zastanowić się nad jej zawieszeniem. Jakie są skutki takiego działania? »

Jakie obowiązki ma producent i dystrybutor w zakresie bezpieczeństwa produktów?

Aktualizacja: 26.08.2014

Podstawowym obowiązkiem producenta i dystrybutora jest wprowadzanie na rynek wyłącznie bezpiecznych produktów. Jakie są obowiązki producentów i dystrybutorów dotyczące bezpieczeństwa produktów? »

Odpowiedzialność właściciela komisu za sprzedaż kradzionego samochodu.

Aktualizacja: 25.08.2014

Kupno samochodu to najczęściej poważna decyzja i spory wydatek, dlatego chcemy mieć pewność, że pojazd, który się nam oferuje, pochodzi z legalnego źródła. Gdy nie możemy lub nie chcemy nabyć nowego samochodu w salonie, kierujemy się przeważnie do komisu. Prawdopodobnie relatywnie mało właścicieli komisów jest paserami, ale zdarzyć się może, że kupione przez nas auto pochodzi z kradzieży. Czy odpowiedzialność ponosi w takiej sytuacji właściciel komisu? »

Czy warto przedłużać okres gwarancji?

Aktualizacja: 25.08.2014

Przedsiębiorcy oferują odpłatne przedłużenie okresu gwarancji chroniącego sprzedawane towary. Czy takie przedłużenie gwarancji jest opłacalne? »

Etykieta w miejscu pracy – czy to się opłaca?

Aktualizacja: 20.08.2014

Po co w ogóle etykieta w miejscu pracy? Czy firma nie powinna skupić się na wskaźnikach efektywności, wydajności, zamiast marnować czas na przebrzmiałe zasady grzeczności? »

Zmiana sprzedawcy gazu - krok po kroku

Aktualizacja: 19.08.2014

Każdy konsument ma prawo dokonać wyboru sprzedawcy paliw gazowych. Procedura zmiany sprzedawcy określona została w rozporządzeniu systemowym. Dystrybutor opracowuje szczegółową procedurę zmiany sprzedawcy i udostępnia ją w swojej siedzibie oraz publikuje ją na swojej stronie internetowej. W jaki sposób zmienić sprzedawcę gazu? »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Bartosz Struzik

Dyrektor Zarządzający internetowego serwisu pracy MonsterPolska.pl, polskiego oddziału międzynarodowej grupy Monster.com.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »