| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Czytaj także

Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Obsługa płatności bezgotówkowych w firmie

Obsługa płatności bezgotówkowych w firmie

Jak wdrożyć płatności bezgotówkowe w firmie? Jakie są ich wady i zalety? Przedstawiamy odpowiedzi na te i inne ważne pytania dotyczące obsługi płatności bezgotówkowych.

Współczesny biznes coraz bardziej odchodzi od obrotu gotówką na rzecz płatności bezgotówkowych. Dla Ciebie, jako przedsiębiorcy, zaletami korzystania z obrotu bezgotówkowego mogą być m.in. redukcja kosztów, oszczędność czasu, większa kontrola dokonywanych transakcji, czy globalny zasięg. To nie wszystko. Pamiętaj, że płatności bezgotówkowe oznaczają także większą wygodę dla Twoich klientów, którzy zamiast gotówki wolą nosić w portfelu karty płatnicze, albo preferują płatności dokonywane za pośrednictwem internetu.

Jak wdrożyć płatności bezgotówkowe?

Wdrożenie do firmy obsługi płatności bezgotówkowych (np. instalacja terminali do przyjmowania płatności kartami albo systemu obsługi płatności online) nie jest trudną sprawą. Na rynku istnieje wiele firm, u których możesz zamówić taką usługę wraz z odpowiednim serwisem. Pierwszym krokiem może być np. kontakt z bankiem, w którym prowadzisz rachunek i sprawdzenie, czy nie oferuje on usługi np. instalacji terminali do obsługi kart płatniczych. W artykule Jak przyjmować płatności kartami dowiesz się, jak udostępnić płatności bezgotówkowe w Twoim punkcie sprzedaży. Jeśli chcesz przyjmować płatności online na swojej stronie internetowej, przydatne informacje możesz znaleźć w artykule Jak przyjmować e-płatności.

Polecamy: RODO. Ochrona danych osobowych. Przewodnik po zmianach

Decydując się na wprowadzanie płatności bezgotówkowych, niezależnie od tego, czy będą to płatności kartami, czy np. szybkie przelewy, przeanalizuj następujące kwestie:

  • Koszty – obsługa płatności bezgotówkowych oznaczać będzie dla Ciebie dodatkowy koszt (najczęściej jest to określona prowizja od każdej transakcji, którą pobiera operator płatności). Sprawdź, ilu Twoich klientów oczekuje, że będziesz przyjmował płatności bezgotówkowe. Być może większość z nich nadal będzie płacić gotówką (ew. kartami płatniczymi) i nie ma potrzeby abyś uruchamiał system płatności online.
  • Dobór oferty – zawsze porównaj oferty kilku firm obsługujących płatności. Dowiedz się dokładnie, jakie będą koszty obsługi (często wchodzi w grę nie tylko prowizja, ale np. opłaty za raporty z transakcji, instalacja usługi, koszt transferu środków na Twoje konto). Sprawdź także ile rodzajów płatności oferuje dana firma (np. z iloma bankami współpracuje). Nie zaszkodzi też dowiedzieć się, jakie są opinie użytkowników w internecie na temat jakości usług danej firmy.
  • Negocjacje warunków – warunki finansowe, jakie zaoferuje Ci firma obsługująca płatności bezgotówkowe często nie są sztywne, a zależą od obrotu, branży, rodzaju usług. Domagaj się jak najkorzystniejszych dla siebie warunków.
  • Wygoda dla klienta – pamiętaj, że koszty, które ponosisz płacąc za obsługą płatności, mają na celu podnoszenie wygody klientów. Staraj się, aby system płatności spełniał ich oczekiwania, reaguj na ich potrzeby i opinie. Sytuacje, w których np. sprzedawca samowolnie ustala wysokość minimalnej kwoty, od jakiej można dokonywać płatności kartami, to prosta droga do utraty cennych klientów.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Nasz Świat

Portal dla Polaków we Włoszech

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK