REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Obowiązki dostawców i sprzedawców sprzętu AGD - etykietowanie

etykieta sprzętu AGD
etykieta sprzętu AGD

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy będący dostawcami lub sprzedawcami sprzętu AGD muszę spełniać określone przepisami obowiązki dotyczące etykietowania takiego rodzaju sprzętu. Jakie obowiązki muszą zostać spełnione przy etykietowaniu sprzętu AGD?

Etykietowanie sprzętu AGD

Przepisy określające obowiązki etykietowania sprzętu AGD pochodzą z prawodawstwa unijnego. Obowiązkowy system etykietowania produktów wykorzystujących energię nałożył na dostawców i dystrybutorów nowe obowiązki związane z informowaniem konsumentów o parametrach technicznych oferowanych urządzeń.

REKLAMA

Jakie są obowiązki importerów, a jakie sprzedawców sprzętu AGD?

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zapisz się na nasz Newsletter!

Obowiązki dostawcy

Do obowiązków dostawcy należy:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  1. sporządzenie dokumentacji technicznej urządzenia (zbiór wszelkich informacji o parametrach technicznych sprzętu);
  2. przechowywanie dokumentacji technicznej przez okres pięciu lat oraz udostępnianie jej organom kontrolującym (w Polsce są to: Inspekcja Handlowa oraz Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej);
  3. opracowanie wzoru etykiety i karty produktu w języku polskim;
  4. dołączenie etykiety i karty produktu do każdego egzemplarza urządzenia;
  5. bezpłatne dostarczenie etykiet dystrybutorom.

Odpowiedzialność za rzetelność informacji podanych na etykiecie i w karcie produktu zawsze spoczywa na dostawcy urządzenia. Dostawca nie może umieszczać na etykiecie i w karcie oferowanego urządzenia znaków, symboli lub napisów, które mogą wprowadzać w błąd w odniesieniu do poziomu zużycia energii elektrycznej.

Co powinna zawierać etykieta?

Jakie informacje muszą znaleźć się na produkcie bądź jego etykiecie


Obowiązki dystrybutora

Dystrybutor to m.in.: sprzedawca urządzeń zasilanych energią, ale także przedsiębiorca oferujący je na wynajem (np. w ramach umowy leasingu). Za dystrybutora uznaje się sprzedawcę, który oferuje swe produkty ich ostatecznym użytkownikom.

Do obowiązków dystrybutorów należy:

  1. umieszczenie etykiet na oferowanych produktach w punkcie sprzedaży, w taki sposób, by były one wyraźnie widoczne (na zewnątrz urządzenia, z przodu lub na górze);
  2. udostępnienie karty produktu w momencie sprzedaży odbiorcy końcowemu;
  3. w przypadku sprzedaży lub wynajmu na odległość (np. za pośrednictwem Internetu, sprzedaży wysyłkowej), udostępnienie konsumentowi wymaganych danych technicznych o produkcie przed dokonaniem przez niego zakupu.

Jak rozliczyć umowę barterową?

Zakazane jest wprowadzanie do obrotu sprzętu, do którego nie dołączono etykiety energetycznej i karty produktu. Za nieprzestrzeganie tych zakazów grożą dostawcom i dystrybutorom wysokie kary pieniężne. Warto zwrócić uwagę, że oprócz obowiązków związanych z etykietowaniem, dostawcy i dystrybutorzy są zobowiązani do zamieszczenia w reklamach AGD informacji o klasie efektywności energetycznej, jeśli w reklamie podają cenę lub informację o zużyciu przez dany sprzęt energii. Dotyczy to każdego rodzaju reklamy, czyli: prasowej, radiowej, telewizyjnej lub w Internecie, bez względu na formę.

Zbieg tytułów ubezpieczenia: zlecenie i własny biznes

Opracowane na podstawie poradnika UOKiK: Kto czyta, oszczędza. Etykiety energetyczne - poradnik dla konsumentów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA