| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Czy naprawa przedłuża okres gwarancji?

Czy naprawa przedłuża okres gwarancji?

Naprawa podczas trwania okresu gwarancji przedłuża okres jej trwania. W tym okresie nabywca ma prawo żądać bezpłatnego usunięcia wady rzeczy, bądź dostarczenia towaru bez wad. O ile przedłużana jest gwarancja w przypadku naprawy towaru?

O ile przedłuża się okres gwarancji?

Termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać. Jeśli naprawa rzeczy objętej gwarancją, dokonana przez gwaranta była istotna - termin gwarancji biegnie na nowo od chwili zwrócenia rzeczy naprawionej.

To czy wada jest istotna zależy od rodzaju wady, zwłaszcza od wpływu tej wady na użyteczność całej rzeczy. Gwarant (np. sprzedawca) jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, jeżeli te wady ujawniają się w ciągu terminu określonego w gwarancji.

Gwarancje de minimis dla przedsiębiorców

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Skuteczne cv

Przygotowujemy do zmiany pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »