| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Co powinna zawierać etykieta?

Co powinna zawierać etykieta?

Ostatnimi czasy w nurcie dbania o zdrowie i sylwetkę coraz więcej konsumentów zwracają uwagę na etykiety i to nie tylko po to, aby wiedzieć, jaki produkt kupują ale też czy spełnia on ich wymagania pod względem składu czy procesu technologicznego.

Co powinno być na etykiecie?

Kupując każdy towar konsument na podstawie etykiety produktu powinien mieć możliwość porównania składu podobnych produktów. W tym celu wszystkie informacje dotyczące zakupu powinny spełniać określone normy na czele z zamieszczeniem pisemnych opisów, zrozumiałych dla przeciętnego użytkownika, nieprzesłoniętych elementami graficznymi oraz jeśli towar jest kupowany w Polsce jego etykieta powinna być w języku polskim.

Etykieta produktu spożywczego powinna zwierać:

- Nazwę produktu np. sok porzeczkowy, wraz z postacią produktu lub procesem technologicznym, któremu został poddany np. ananas w plastrach.

- Na opakowaniu powinna znajdować się nazwa i adres producenta względnie importera.

- Niektóre produkty powinny zawierać dodatkowo kraj pochodzenia jak np. warzywa czy miód.

- Obligatoryjna jest także data przydatności do spożycia bądź data minimalnej trwałości tak, aby konsument mógł wiedzieć jak długo może przechowywać produkt i spożywać go bez uszczerbku na zdrowiu.

- W formie obrazkowej lub pisemnej powinny znaleźć się informację, w jakich warunkach produkt powinien być przechowywany, aby nie utracić swoich właściwości.

- Najważniejsze dla wielu osób, czyli skład. W kolejności od największej do najmniejszej zawartości danej substancji wraz z substancjami dodatkowymi takimi jak barwniki czy konserwanty mogą być wymienione zarówno w pełnej nazwie jak i w postaci oznaczenia numerycznego np. E-621

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Fit czy Light

Wiele firm idąc za trendem na zdrowe odżywianie i odchudzanie wprowadza „lżejsze” kalorycznie odpowiedniki swoich produktów lub produkuje linie towarów skierowanych specjalnie do osób odchudzających się i dbających o dietę. Warto zwrócić uwagę na ten opis, ponieważ nie wszystkie zwroty typu fit, slim itp. oznaczają obniżoną zawartość tłuszczy lub cukrów. Dyrektywy wprowadzone przez Unię Europejską jako produkt nisko tłuszczowy definiują taki, który ma mniej niż 3g tłuszczu na 100 g zaś niskocukrowy powinien zawierać mniej niż 5g cukru na 100g. Do takich produktów wolno użyć sformułowania light na etykiecie, acz niestety łatwo ominąć ten wymóg, wprowadzając klienta w błąd, poprzez zastosowanie wymienionych wcześniej określeń podobnych.

Prawa konsumenta

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Roma Opoka

Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »