| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Co powinna zawierać etykieta?

Co powinna zawierać etykieta?

Ostatnimi czasy w nurcie dbania o zdrowie i sylwetkę coraz więcej konsumentów zwracają uwagę na etykiety i to nie tylko po to, aby wiedzieć, jaki produkt kupują ale też czy spełnia on ich wymagania pod względem składu czy procesu technologicznego.

Informacje dodatkowe o produkcie

Niejeden z nas widząc napis – „zawiera śladowe ilości orzechów arachidowych” na żelkach, lizaku czy innym produkcie, który potencjalnie nie miał nawet szans zetknąć się na półce z orzechami arachidowymi, uśmiecha się z pobłażaniem rozważając zdolności intelektualne producenta. Po co więc jest ten czasem nieco irracjonalnie brzmiący napis? Otóż, pomimo iż nie zdarza się to często a grupa osób narażona na to jest niewielka (ok. 5% populacji) możliwe jest wystąpienie reakcji uczuleniowej ze skutkiem śmiertelnym. W przypadkach skrajnych może wystarczyć śladowa ilość orzechów, ponieważ nie tylko alergen arachidowy nie tylko jest odporny na obróbkę termiczną, ale dodatkowo wystarczy ilość rzędu paru mikrogramów do wywołania alergii. Współcześnie, gdy wiele produktów o bardzo różnym składzie wytwarzanych jest w tej samej fabryce nietrudno, więc o przypadkowe zanieczyszczenie produktu tym silnym alergenem. Producenci zamieszczając tego rodzaju informację starają się zabezpieczyć przed wypłacaniem odszkodowania rodzinie osoby, która spożyła ich towar gdzie nie było wyżej wymienionej informacji i odniosła uszczerbek na zdrowiu wywołany wystąpieniem reakcji alergicznej. Warto, więc traktować poważnie tego typu informację na produktach, nie tylko, gdy jesteśmy uczuleni na orzechy, ale również wtedy gdy nie posiadamy potwierdzonego żadnego uczulenia.

Bezpłatna pomoc dla konsumentów

Jak widać etykieta może być źródłem bardzo potrzebnych informacji warto, więc zwracać uwagę na nią podczas zakupów, aby być świadomym konsumentem dbającym o zdrowie swoje i bliskich. Badania statystyczne przeprowadzone przez Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie pokazują, że większość Polaków nie czyta etykiet robiąc zakupy a część z osób robiących to nie rozumie informacji na nich zawartych. W większości kryterium wyboru to tylko cena zaś skład jest nieistotny dla statystycznego Kowalskiego.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Szkolenia 24 h

internetowy serwis szkoleń

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »